اجرای سالانه بیش از ۴۰ طرح آمارگیری در زنجان
اجرای سالانه بیش از ۴۰ طرح آمارگیری در زنجان

حسین امیدمقدم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مهمترین طرح های آمارگیری استان طی ۶ ماه گذشته، طرح آمارگیری از هزینه و درآمدخانوارهای شهری و روستایی بود که ماهانه اجرا می شود.وی یادآورشد: در نتیجه این آمارگیری در پایان سال برای همان سال مورد نظر، هزینه و درآمد سالانه یک […]

حسین امیدمقدم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مهمترین طرح های آمارگیری استان طی ۶ ماه گذشته، طرح آمارگیری از هزینه و درآمدخانوارهای شهری و روستایی بود که ماهانه اجرا می شود.
وی یادآورشد: در نتیجه این آمارگیری در پایان سال برای همان سال مورد نظر، هزینه و درآمد سالانه یک خانوار شهری و روستایی به تفکیک خوراکی و غیرخواراکی محاسبه می شود.
امیدمقدم اظهار کرد: طرح مهم دیگری که اجرا می شود آمارگیری از نیروی کار است که شاخص های عمده بازار کار را محاسبه می کند و به طور فصلی اجرا می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از دیگر طرح های آماری، مجموع طرح های شاخص قیمت است که باید قیمت شهری، قیمت روستایی و قیمت تولیدکننده صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات را نشان می دهد و بر همین اساس نرخ تورم استان در مناطق شهری و روستایبه دست می آید.
وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح های قیمت شهری و روستایی به طور ماهانه اما قیمت تولیدکننده بخش های اقتصادی به شکل فصلی جمع آوری می شود.
امیدمقدم ادامه داد: از دیگر اقدامات در زمینه جمع آواری اطلاعات، اجرای طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی دارای ۱۰ کارکن و بیشتر است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس اجرای این طرح ارزش افزوده، تعداد شاغلان، حقوق پرداختی و میزان سرمایه گذاری بخش صنعت استان محاسبه می شود.
وی اضافه کرد: طرح آمارگیری از معادن فعال استان هم با هدف جمع آوری آمار و اطلاعات بخش معدن استان و اطلاعات ارزش سرمایه گذاری، پرداختی مزد و حقوق، تعداد شاغلان و ارزش افزوده بخش معدن استان محاسبه می شود که هم اکنون در دست اجراست و مراحل نهایی را طی می کند.
امید مقدم ابراز کرد: ۲ طرح آماری که در فصل بهار اجرا شد و به پایان رسید و آمار و الاعات و نتایج نهایی آنها در مرکز آمار ایران در دست بررسی است، یکی طرح آمارگیری از گردشگران ملی و دیگری طرح باغداری و دامداری است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان افزود: در بخش کشاورزی طرح آمارگیری پرورش زنبور عسل در دست اجراست و پرورش آبزیان و قارچ خوراکی طی یک ماه آینده اجرا می شود.
وی تاکید کرد: همکاران آمار و اطلاعات سازمان در زمینه آموزش، نظارت و مدیریت اجرای طرح های آماری فعالیت می کنند و برای مراجعه به واحدهای آماری از نیروهای آمارگیر با تجربه بخش خصوصی استفاده می شود.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار: مینا افشاری**انتشار: اسماعیل جهانبخش