همه پرسی اقلیم کردستان سرآغاز بحران تجزیه‌طلبی در کشورهای همسایه
همه پرسی اقلیم کردستان سرآغاز بحران تجزیه‌طلبی در کشورهای همسایه

اویاقلیق – محمد میلادی: بدون شک پشت پرده اعلام استقلال اقلیم کردستان رژیم اشغال گر صهیونیستی بوده و این ماجرا باز در امتداد تأمین امنیتی رژیم صهیونیستی می باشد. ایجاد درگیری های داخلی و تنش آفرینی در امور کشورهای منطقه راهبرد استراتژیک سران استکبار در حفظ امنیت اسرائیل ،تضعیف محور مقاومت و راه انداختن جنگ […]

اویاقلیق – محمد میلادی: بدون شک پشت پرده اعلام استقلال اقلیم کردستان رژیم اشغال گر صهیونیستی بوده و این ماجرا باز در امتداد تأمین امنیتی رژیم صهیونیستی می باشد.
ایجاد درگیری های داخلی و تنش آفرینی در امور کشورهای منطقه راهبرد استراتژیک سران استکبار در حفظ امنیت اسرائیل ،تضعیف محور مقاومت و راه انداختن جنگ های داخلی،فرقه ای و قومی در حال حاضر به اولویت اصلی آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل تبدیل شده است.
پیامد همه پرسی و اعلام استقلال برای اقلیم کردستان هزینه های زیادی دربرداشته و به عبارتی ضرر این اقدام برایشان بیشتر از منافع اش خواهد بود.

به احتمال فراوان اقدام نظامی دولت مرکزی عراق علیه اقلیم کردستان محتمل بوده و سران دولت ترکیه نیز از مدتها پیش هشدار و حمله نظامی به بارزانی گوش زد کرده بودند.
ایران هم ضمن محاصره مرزی مواضع سرسختانه خود را رسما اعلام کرده است.

پیش بینی می شود استقلال اقلیم کردستان در صحنه واقعیت به شکست بینجامد و تنها منافع آن ضمن شوی رسانه ای ، تحمیل فشار و باج خواهی از دولت مرکزی عراق باشد.
کردها با این اقدام علیرغم کمک ایران به اقلیم کردستان در مقابله و نجات آنها از چنگ داعش زمانی که همه کشورها درخواست کمک بارزانی را رد کردند نشان داد قابل اعتماد نیستند و می بایست دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هوشیاری بیشتری در مقابله با تحرکات عناصر تجزیه طلب داشته باشند.
بحران داعش تمام نشده ، با این تفاوت که پشت اقلیم کردستان دموکراسی هست،بحران جدیدی در منطقه در حال رخداد هست که متأسفانه دود آن به چشم کشورهای اسلامی خواهد رفت.