اهدای خون به تاسوعاوعاشورا موکول نشود/ثبت نام اینترنتی اهدای خون
اهدای خون به تاسوعاوعاشورا موکول نشود/ثبت نام اینترنتی اهدای خون

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای اهدای خون مستمر است و در این خصوص در ماه محرم سال گذشته اهدای خون نذری مستمر به خوبی اجرا شد و مردم استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند. وی با بیان اینکه زنجانی ها اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول […]

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای اهدای خون مستمر است و در این خصوص در ماه محرم سال گذشته اهدای خون نذری مستمر به خوبی اجرا شد و مردم استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند.

وی با بیان اینکه زنجانی ها اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنند، اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی و دائمی است و تنها مختص مناسبت خاصی نیست. 

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان گفت: اهدای خون یک سرمایه فرهنگی مهم است و ترویج فرهنگ اهدای خون نشانه نوع‌دوستی و دگر خواهی است و باید اهدای خون در تمام طول سال مستمر باشد و تنها مختص ماه محرم و ماه رمضان نباشد.

اسدی تاکید کرد: مرکز انتقال خون زنجان در چهار راه سعدی از ساعت ۸ صبح تا شب آماده اهدای خون از مردم است و در این ماه بر اساس نیاز خون گیری انجام می شود و باید این فرهنگ در جامعه بیفتد که نیاز به خون تنها مختص زمانها و مناسبت های خاص نیست.

وی با بیان اینکه برای اولین بار ثبت نام اینترنتی اهدای خون انجام می شود، افزود: اهداء کنندگان خون می توانند به سامانه انتقال خون ایران مراجعه کرده و منوی زنجان را کلیک کرده و برای اهدای خون ثبت نام کنند و در زمان مقرر به اهدای خون مراجعه کنند. 

مدیر کل انتقال خون استان زنجان ابراز کرد: با اهدای خون به صورت اینترنتی می توان اهدای خون را با زمان و برنامه پیش برد چرا تجمع اهدای خون در دو روز خاص تاسوعاو عاشورا باعث می شود منابع فرآورده های خونی در زمان مقرر استفاده نشود چرا که فرآورده های خونی زمان و تاریخ مصرف دارند. 

اسدی بر نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ اهدای خون اشاره کرد و گفت: ازآنجایی‌که نگهداری خون‌های اهدایی علاوه بر هزینه بالای آن تنها مدت کوتاهی امکان پذیر است بنابراین لزوم استمرار در این امر وجود دارد. 

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی اهدای خون مستمر نیاز به زمان دارد و طی ماه محرم سال گذشته اهدای خون مستمر و برنامه‌ریزی‌شده به خوبی تبیین و ترویج شد.