تردد ۳۰۸  خودرو در ساعت از جاده های استان زنجان
تردد ۳۰۸  خودرو در ساعت از جاده های استان زنجان

ایرج دست نشان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی مدت بیان شده تردد بیش از ۱۴ میلیون و هشت هزار خودرو در ۳۱ مقطع از جاده های استان زنجان توسط دستگاه های تردد شمار برخط به صورت ۶۲ مسیر رفت و برگشت ثبت شد.به گفته وی، طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری حدود ۶۱۱ […]

ایرج دست نشان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی مدت بیان شده تردد بیش از ۱۴ میلیون و هشت هزار خودرو در ۳۱ مقطع از جاده های استان زنجان توسط دستگاه های تردد شمار برخط به صورت ۶۲ مسیر رفت و برگشت ثبت شد.
به گفته وی، طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری حدود ۶۱۱ میلیون تردد در جاده های کشور ثبت شد که استان زنجان با بیش از ۱۴ میلیون تردد رتبه ۱۵ کشوری را دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، بیشترین تردد را به ترتیب در آزادراه زنجان – قزوین با ۷۵۳ هزار و ۷۴۲ ترد و جاده ترانزیت زنجان – خرمدره با ۳۹۱ هزارو ۲۵ تردد اعلام کرد.
دست نشان اظهارکرد: کمترین تردد در جاده تکاب – دندی با ۲۰ هزار و ۹۶۰ جابجایی ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۲۱ درصد از کل ترددها در جاده های استان زنجان مربوط به خودروهای سنگین با بیش از ۲ میلیون و ۸۹۸ جابجایی بود که رتبه پنجم کشوری را دارد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده های این استان طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری، ۳۰۸ وسیله نقلیه در هر ساعت بود و میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۴۰۰ وسیله نقلیه است.
دست نشان خاطرنشان کرد: استان زنجان درباره نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده ها ارتباطی، رتبه ۱۶ کشوری را دارد.
به گفته وی، بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین خروجی استان با یک هزار و ۱۳ تردد در ساعت و کمترین آن در جاده تکاب – دندی با ۲۸ تردد در ساعت ثبت شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی