۸۰ درصد مصوبات کارگروه گردشگری اردبیل اجرا نمی‌شود
۸۰ درصد مصوبات کارگروه گردشگری اردبیل اجرا نمی‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کریم حاجی‌زاده صبح یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر، گردشگری تنها کارگروهی است که بیش از ۸۰ درصد مصوبات آن اجرا نمی‌شود. وی افزود: این در حالی است که گردشگری از محورهای توسعه استان قلمداد شده و به […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کریم حاجی‌زاده صبح یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر، گردشگری تنها کارگروهی است که بیش از ۸۰ درصد مصوبات آن اجرا نمی‌شود.

وی افزود: این در حالی است که گردشگری از محورهای توسعه استان قلمداد شده و به دلیل اینکه فرابخشی است اجرای برنامه‌های آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی عضو کارگروه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص ضرورت مطالعه گردشگری پایدار اردبیل ادامه داد: مطالعه اهمیت ویژه داشته و عنصر برنامه‌ریزی است که سال‌ها است به ضرورت آن تأکید داریم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه شرح خدمات گردشگری استان احصا شده اما محدودیت اعتباری دارد، متذکر شد: سال ۸۲ طرح جامع گردشگری استان توسط دانشگاه تهران مطالعه شده که البته در مرحله شناخت بوده و راهبرد ندارد.

وی یادآور شد: در سفر رئیس‌جمهور به اردبیل به قابلیت‌های تاریخی و طبیعی اردبیل اشاره و به ضرورت مطالعه آن با کمک مشاور خارجی تأکید شده است و این مطالعات مورد تأکید است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان بررسی‌ها نشان می‌دهد، مسافران خارجی علاقه‌مند به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و گردشگری عشایر هستند و برای جذب گردشگر خارجی می‌بایست به این دو حوزه توجه شود.

ضرورت حضور اردبیل در نمایشگاه های گردشگری

حاجی‌زاده همچنین به ضرورت حضور اردبیل در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی و بین‌المللی تأکید کرد و افزود: متأسفانه به دلایل مختلف از جمله ناهماهنگی و عدم تأمین اعتبار اردبیل موفق به حضور در برخی نمایشگاه‌ها نشده است.

وی با ذکر مثالی به نمایشگاه IBT آلمان که دومین نمایشگاه بزرگ گردشگری در سطح جهان است اشاره و تصریح کرد: تاکنون موفق به حضور در این نمایشگاه نشدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان شرط توسعه پایدار و بازاریابی برای گردشگری را حضور در نمایشگاه‌های شناخته شده جهانی دانست و خواستار تأمین اعتبار برای تحقق آن شد.

حاجی‌زاده در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت تأمین اعتبار مطالعه کوه سبلان جهت تکمیل پرونده ثبت جهانی تأکید و اضافه کرد: سبلان اولین اثر کره زمین با ظرفیت ترکیبی طبیعی، تاریخی و فرهنگی است.

وی ثبت جهانی این اثر طبیعی را مأموریت اصلی جهت پایداری گردشگری استان دانست و بیان داشت: انتظار می‌رود اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی استانی جهت مطالعه تأمین شود.