کاهش ۶ درجه ای دمای هوا در اغلب مناطق استان زنجان
کاهش ۶ درجه ای دمای هوا در اغلب مناطق استان زنجان

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام قبلی، مبنی بر کاهش نسبی دمای هوا طی روزهایی از هفته جاری احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر این استان به ویژه در ایستگاه خیرآباد وجود دارد که اقدامات مقابله ای ضروری است.وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد […]

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام قبلی، مبنی بر کاهش نسبی دمای هوا طی روزهایی از هفته جاری احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر این استان به ویژه در ایستگاه خیرآباد وجود دارد که اقدامات مقابله ای ضروری است.
وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در اطراف فرودگاه شهر زنجان و سجاس وجود دارد.
سلطانی افزود: دمای بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده به هفت درجه خواهد رسید و ایستگاه خیرآباد نیز با کاهش محسوس دما مواجه خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: وضعیت جوی امروز این استان صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر با افزایش ابر و در برخی نقاط استان نیز وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در نوسان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با ۹ درجه و ماهنشان با ۳۴ درجه خنک ترین و گرم ترین منطقه و شهر این استان بودند و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۱۶ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته سلطانی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده بین ۱۲ و ۳۳ درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون این اداره کل ۶۰ ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد ۳۰ ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی