اطلاعات مراکز خرده فروش مواد دخانی به شکل الکترونیک ثبت می شود
اطلاعات مراکز خرده فروش مواد دخانی به شکل الکترونیک ثبت می شود

امیرعلی مسیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای ماده (۷) قانون جامع کنترل مبارزه با دخانیات، همه دارندگان پروانه کسب معتبر ملزم به دریافت پروانه خرده فروشی محصولات دخانی هستند.وی یادآورشد: دارنده پروانه باید به شخصه برای توزیع و خرده فروشی محصول دخانی اقدام کند و واگذاری جزئی […]

امیرعلی مسیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای ماده (۷) قانون جامع کنترل مبارزه با دخانیات، همه دارندگان پروانه کسب معتبر ملزم به دریافت پروانه خرده فروشی محصولات دخانی هستند.
وی یادآورشد: دارنده پروانه باید به شخصه برای توزیع و خرده فروشی محصول دخانی اقدام کند و واگذاری جزئی یا کلی حقوق و اعتبارات این پروانه در هر صورت ممنوع است و تخلف محسوب می شود.
مسیبی اظهار کرد: دارنده پروانه باید کالاهای دخانی را از عاملان عمده فروش دارای مجوز عاملیت تهیه و به مصرف کننده نهایی عرضه کند به طوری که شبکه مجاز توزیع محصولات دخانی فقط دارندگان عاملیت مجاز عمده فروشی و خرده فروشی هستند و توزیع خارج از این شبکه تخلف محسوب و با متخلفان طبق مقررات برخورد می شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فروش محصولات دخانی باید در بسته های حاوی هولوگرام مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و پیام بهداشتی انجام شود و فروش و عرضه به صورت فله ای، باز و نخی ممنوع است.
وی ادامه داد: تبلیغ محصولات دخانی و توزیع هر نوع وسایل و کالاهای تبلیغاتی این محصولات ممنوع است.
مسیبی اضافه کرد: فروش و عرضه فرآورده های دخانی به افراد زیر ۱۸ سال یا به واسطه این افراد ممنوع است و در صورت مشکوک بودن سن خریدار، ارائه مدارک شناسایی مبنی بر داشتن حداقل ۱۸ سال از طرف خریدار الزامی است.
وی با بیان اینکه با لغو پروانه کسب، این مجوز نیز به خودی خود از اعتبار ساقط می شود، تصریح کرد: دارنده مجوز موظف است این مجوز را در محل واحد صنفی خود به نحوی که قابل رویت عموم باشد، نصب کند.
معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: دایر کردن واحد صنفی دارای پروانه فروش مواد دخانی تا شعاع ۱۰۰ متری بین ۲ واحد صنفی خرده فروشی و مراکز آموزشی، ورزشی و اماکن فرهنگی و مذهبی ممنوع است.
مسیبی با بیان اینکه این واحدهای صنفی عرضه کننده در زمان دریافت مجور میزان فاصله از مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی و مذهبی را خود اظهاری کرده اند، خاطر نشان کرد: از ۲ ماه آینده اطلاعات این واحدهای صنفی در سامانه مختص به خود ثبت می شود و افرادی حق عرضه مواد دخانی را خواهند داشت که در سامانه ثبت شده باشند.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی