استفاده از نیروهای مردمی برای پوشش تأمین امنیت ماه محرم در زنجان
استفاده از نیروهای مردمی برای پوشش تأمین امنیت ماه محرم در زنجان

سردار علی آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: محرم ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است و ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن ، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا،نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ […]

سردار علی آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: محرم ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است و ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن ، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا،نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طبق سنوات گذشته پلیس با تمام نیرو نسبت به برقراری نظم و امنیت دسته‌های عزاداری اقدام و برنامه‌ریزی لازم را تدوین کرده و قرارگاه عاشورا در استان زنجان تشکیل می شود و بزرگ‌ترین پایگاه تأمین امنیت شهر، قرارگاه مردمی است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برای برقراری امنیت کرد.

وی ادامه داد: مردم نیز در این راستا هماهنگ با پلیس باشند و در زمینه برقراری امنیت با مأموران همکاری کنند.  

آزادی از نیروهای مردمی به‌عنوان همیاران محرم برای پوشش کامل تأمین امنیت استان زنجان در این ایام یاد کرد و گفت: زنجان پرچم‌دار شور و شعور حسینی در کشور است و باید این عنوان با برگزاری برنامه‌های درخورشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.  

فرمانده انتظامی استان زنجان ماه محرم را بهترین فرصت برای استفاده از فیوضات الهی عنوان کرد و افزود: این ماه به علت فضای معنوی که دارد مردم بیشتر به سمت خدا می‌روند و ماه محرم اثر مستقیم بر جرائم خاص و عمومی دارد. ارتقای امنیت جامعه و کاهش بزهکاری و سرقت در جامعه جزو مأموریت های پلیس است و برای تحقق این دو امر مهم در جامعه پلیس تلاش لازم را در دستور کاری خود دارد.  

وی تصریح کرد: ماه محرم به اقتضای فضای معنوی که دارد مانع از ورود افراد به سمت کارهای نادرست می‌شود و در این راستا باید برنامه‌های مذهبی در جامعه تقویت شود.

آزادی تاکید کرد:  به شهروندان محترم توصیه می‌شود با کارکنان ناجا در این ایام مثل همیشه همکاری صمیمانه داشته باشند و مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود و مراکز۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.