رویدادهای خبری امروز جمعه ۳۱ شهریور در آذربایجان غربی
رویدادهای خبری امروز جمعه ۳۱ شهریور در آذربایجان غربی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، امروز /جمعه/ نیروهای مسلح مستقر در شهرستان های ۶ گانه آذربایجان غربی اقتدار خود را در آیین های رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به نمایش می گذارند.این آیین علاوه بر ارومیه در شهرستان های خوی و سلماس در شمال آذربایجان غربی و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، امروز /جمعه/ نیروهای مسلح مستقر در شهرستان های ۶ گانه آذربایجان غربی اقتدار خود را در آیین های رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به نمایش می گذارند.
این آیین علاوه بر ارومیه در شهرستان های خوی و سلماس در شمال آذربایجان غربی و مهاباد، نقده و پیرانشهر در جنوب استان برگزار می شود.
امسال سی و هفتمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در روز سی و یکم شهریورماه سال ۱۳۵۹ آغاز شد و حدود هشت سال به طول انجامید.
امروز همچنین آیین شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف آذربایجان غربی برگزار می شود.
این آیین از ساعت هشت صبح امروز /جمعه/ در ۵۴ نقطه برگزار می شود که از این تعداد ۲۳ نقطه مربوط به شهر ارومیه است.
مراسم شیرخوارگان حسینی سالهاست که در نخستین جمعه ماه محرم به اهتمام مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار می شود.
این هفته نیز همچون هفته های گذشته، آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در دهها شهر آذربایجان غربی برگزار می شود.
این آیین معنوی در ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه این شهر برگزار می شود و پیش از خطبه ها نیز سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سخنرانی می کند.
اول تا هفتم ماه محرم، همه ساله به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری می شود.
آیین های عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از امشب در بسیاری از مساجد، حسینیه ها و تکایای استان برگزار می شود.
آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از شب اول محرم آغاز می شود و تا ۱۲ ماه محرم /سوم شهادت امام حسین (ع)/ ادامه می یابد.
امروز مردم ارومیه همزمان با سراسر کشور در محکومیت سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهپیمایی می کنند.
این راهپیمایی قرار است پس از برگزاری نمازجمعه در سراسر آذربایجان غربی برگزار شود و در ارومیه از مصلای امام خمینی (ره) تا چهارراه دستغیب برگزار می شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی آمادگی دارد برنامه رویدادهای خبری روزانه استان را در قالب یک بسته خبری هر روز صبح پیش از ساعت هشت اطلاع رسانی کند.
دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن ۳۳۸۲۶۶۶۷ به خبرنگاران ایرنا در مرکز استان اطلاع دهند یا به شماره نمابر ۳۳۸۲۶۶۶۶ ارسال کنند.
۸۱۳۷/۲۰۹۳ ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی