کشاورزان استان زنجان با توجه به کاهش نسبی دما به برداشت محصولات خود اقدام کنند
کشاورزان استان زنجان با توجه به کاهش نسبی دما به برداشت محصولات خود اقدام کنند

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش نسبی دمای هوا از /یکشنبه/ هفته آینده در این استان به وقوع می پیوندد و این وضعیت در مناطق سردسیر بسیار ملموس تر خواهد بود،کشاورزان علاوه بر برداست محصولات حساس اقدامات پیشگیرانه را نیز مورد توجه قرار دهند.وی اظهار کرد: طبق پیش […]

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش نسبی دمای هوا از /یکشنبه/ هفته آینده در این استان به وقوع می پیوندد و این وضعیت در مناطق سردسیر بسیار ملموس تر خواهد بود،کشاورزان علاوه بر برداست محصولات حساس اقدامات پیشگیرانه را نیز مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار کرد: طبق پیش بینی ها کمینه دمای هوای شهر زنجان طی هفته آینده به ۶ و بیشینه دمای هوا نیز بین ۲۷ و ۲۸ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود و این روند در ایستگاه های مانند خیرآباد محسوس تر خواهد بود.
سلطانی افزود: وضعیت جوی امروز این استان صاف تا قسمتی ابری در بعداز ظهر با وزش باد همراه است که این روند طی روز جمعه نیز ادامه دارد که شدت باد به ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با پنج درجه خنک ترین و آببر با ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین ایستگاه و شهر این استان بودند و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۱۲ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش نشان می دهد.
این کارشناس، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته را بین ۱۲ و ۳۲ درجه اعلام کرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون این اداره کل ۶۰ ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد ۳۰ ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی