توسعه فرهنگی پیش نیاز پیشرفت اقتصادی است
توسعه فرهنگی پیش نیاز پیشرفت اقتصادی است

شهرام طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ سنگ بنای همه ارکان حیات یک جامعه است وتداوم حیات یک جامعه مرهون شرایط فرهنگی حاکم به آن است.وی یادآورشد: لازمه این توسعه هم برخورداری از یک دیدگاه و برنامه راهبردی برای توسعه فرهنگی است.طهماسبی اظهار کرد: در صورت نبود رویکرد راهبردی […]

شهرام طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ سنگ بنای همه ارکان حیات یک جامعه است وتداوم حیات یک جامعه مرهون شرایط فرهنگی حاکم به آن است.
وی یادآورشد: لازمه این توسعه هم برخورداری از یک دیدگاه و برنامه راهبردی برای توسعه فرهنگی است.
طهماسبی اظهار کرد: در صورت نبود رویکرد راهبردی در برنامه های فرهنگی و فقدان تفکر راهبردی، نتیجه ای جز سردرگمی فعالان حوزه فرهنگ حاصل نخواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: زنجان از استان های دارای غنای بالای فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود و اقدامات ارزشمندی در آن انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این طی سه سال گذشته با همت مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان، کار عملیاتی در بخش فرهنگ و مسائل اجتماعی زنجان تنظیم شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.
طهماسبی ادامه داد: زمانی که با رویکرد راهبردی برنامه ریزی ها و اقدامات انجام می گیرد، مبانی نظری مطرح شده به حتم برخاسته از مسائل اجتماع خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: باید فرصت ها، تهدیدهای وارده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرد و بر اساس یک تصمیم راهبردی پیش رفت.
وی اضافه کرد: زمانی که حوزه های مختلف فرهنگی اعلام می کنند بازخوردی از جلسه ها ندارند، باید علت آن را در همین نبود تفکر استراتژیک و نهادینه نشدن نگاه برنامه ای جستجو کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: این سازمان حاضر است تا در بخش فرهنگی، برنامه ریزی عملیاتی را انجام دهد و هر یک از بخش ها اهداف خود را بر اساس این تفکر راهبردی دنبال کنند.
وی لازمه دستیابی به چنین برنامه عملیاتی را نقد و بررسی آن در جلسه های شورای فرهنگ عمومی خواند و ابراز کرد: در مقابل این موضوع می توان پذیرفت که پیش از این پایه گذاری انجام شده و تفکر حاکم محسوب می شود.
طهماسبی افزود: در این صورت هر کارگروه تخصصی می تواند برنامه عملیاتی خود را داشته باشد و دبیر آن موظف می شود تا وضعیت را رصد و اهداف محقق شده را ارزیابی کند.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی