شتاب زندگی ماشینی، فاصله‌ها را زیاد کرده است
شتاب زندگی ماشینی، فاصله‌ها را زیاد کرده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،  علی خاتمی ظهر چهارشنبه در همایش روز خانواده، فرصت‌ها و چالش‌ها با بیان اینکه امروز شتاب زندگی ماشینی، فاصله‌ها را زیاد کرده است، افزود: این در حالی است که اصلی‌ترین مسئله در قوام خانواده، مهارت حل مسئله بین زوجین است. وی با یادآوری اینکه امروز […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،  علی خاتمی ظهر چهارشنبه در همایش روز خانواده، فرصت‌ها و چالش‌ها با بیان اینکه امروز شتاب زندگی ماشینی، فاصله‌ها را زیاد کرده است، افزود: این در حالی است که اصلی‌ترین مسئله در قوام خانواده، مهارت حل مسئله بین زوجین است.

وی با یادآوری اینکه امروز دختر و پسر از همان ابتدای ازدواج از خانواده جدا می‌شوند و قریب به اتفاق آن‌ها فاقد مهارت حل مسئله هستند، تصریح کرد: اسلام طلاق را مغبوض‌ترین حلال خدا می‌داند، زن و مرد هر دو انسان‌هایی با عواطف و تمایلات خاص خود و هر دو به منزله یک کفه ترازو هستند، از این رو باید به صورت متقابل یکدیگر را بفهمند.

نماینده ولی‌فقیه در و امام جمعه استان زنجان با یادآوری اینکه اصلی‌ترین مسئله در ازدواج و روابط زناشویی این است که فرد از خودش بیرون بیاید و بپذیرد که باید با انسان دیگری که تمایلات و عواطفی شبیه به خودش دارد زندگی کند، ادامه داد: فراموش نکنیم که در مشکلات زناشویی، زنان خیلی بیشتر از مردان آسیب‌ می‌بینند، مهارت زندگی فقط پخت و پز و دوخت و دوز نیست و باید یاد بگیریم که کجا بله و کجا خیر بگوییم.

خاتمی با بیان اینکه اگر دختر و پسر در خانواده مهارت زندگی کردن را آموخته باشند می‌دانند که سازش چیست و چه معنایی دارد، خاطرنشان کرد: باید به خاطر داشت که تفاهم به معنای پذیرش بی‌چون و چرای صحبت‌های طرف مقابل و چشم گفتن نیست، بلکه تفاهم فهم واقع‌بینانه زبان یکدیگر است.