جلوگیری ازآسیب‌های اجتماعی نیازمندارتقای فرهنگ عاشورایی است
جلوگیری ازآسیب‌های اجتماعی نیازمندارتقای فرهنگ عاشورایی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ، افزود: امام حسین (ع)، شهید سرافراز کاروان امر به معروف و نهی از منکر هستند و باید به این امر مهم بسیار تاکید شود و عنصر امر به معروف و نهی از منکر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ، افزود: امام حسین (ع)، شهید سرافراز کاروان امر به معروف و نهی از منکر هستند و باید به این امر مهم بسیار تاکید شود و عنصر امر به معروف و نهی از منکر عنصر مهمی بوده و در جامعه جایگاه خاصی را دارد.

وی اظهار کرد: در استان زنجان در مواجهه با منکرات ملاحظه کاری هایی انجام می شود و اصلاح الگوی مصرف از سوی شبکه تبلیغی  مورد تاکید است ومردم از مصرف کالای قاچاق جلوگیری شوند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امام حسین (ع)،شهید اصلاح امت است و جامعه امروز از نظر آسیب های اجتماعی نیازمند اصلاح است و  وضعیت طلاق، اعتیاد در جامعه به وضعیت نگران کننده ای رسیده است.

صفی یاری با بیان اینکه جلوگیری ازآسیب‌های اجتماعی نیازمندارتقای فرهنگ عاشورایی است، تاکید کرد: باید بر اساس نهضت اصلاحی سید الشهدا (ع) با موضوع مدیریت،کنترل آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به بحث نماز اشاره کرد و افزود: نماز خمیرمایه مسلمانی است که اهتمام عمومی به برگزاری نماز در زنجان مناسب است وباید در دهه محرم و صفر به خوبی تبیین شود و در مساجد به خوبی اقامه شود. 

صفی یاری ابراز کرد: پاسخگویی به مردم باید در ایام محرم مورد توجه مبلغان باشد و مقام معظم رهبری در دیدار حوزویان  بر این امر بسیار مهم بسیار تاکید داشتند. 

وی بر  مدیریت مصرف آب تاکید کردو افزود:  مبلغان می توانند فعالیت های خود را انجام داده و برای حل این موضوع کمک کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: حاکمیت نظام اسلامی یکی از ویژگی های عصر حاضر است و از دیدگاه رهبری اگر نتوانیم در این عصر جوانان را متدین  و مومن بار آوریم،زمان دیگری نداریم و سرخوردگی نظام لیبرالیسیم و کمونیسم یکی دیگر از ویژگی های این عصر است و وجود وسایل ارتباطی فراگیر از دیگر ویژگی ها بوده که می توان مرادوات علمی را داشت.

صفی یاری ابراز کرد: مخاطبان ما همچنان چشم انتظار محتوای غنی از منبرها هستند و  ضروری است با مطالعات کافی و تحلیل های درست منبرهای با محتوا داشته باشیم و از دیدگاه مقام معظم رهبری منبرها و سخنرانی ها باید سازنده باشد و کاری کنیم که جوانان با شور به پای منبرها آمده و با شعور خارج شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با  دهه محرم فرصت بسیار خوبی برای تبیین اشتراکات انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا است  و باید تحلیل های درستی از دوران دفاع مقدس ارائه شود.