شکارچی متخلف، حین شکار آهوان دشت سهرین زنجان دستگیر شد
شکارچی متخلف، حین شکار آهوان دشت سهرین زنجان دستگیر شد

امجد باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پاسگاه سرمحیط بانی سهرین، ساعت یک بامداد امروز /چهارشنبه/ در پی اطلاع از حضور شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سرخ آباد، بلافاصله به محل اعزام و موفق به دستگیری این شکارچی شدند.وی اظهار کرد: از این شکارچی متخلف دستگیر شده، یک قبضه سلاح […]

امجد باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پاسگاه سرمحیط بانی سهرین، ساعت یک بامداد امروز /چهارشنبه/ در پی اطلاع از حضور شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سرخ آباد، بلافاصله به محل اعزام و موفق به دستگیری این شکارچی شدند.
وی اظهار کرد: از این شکارچی متخلف دستگیر شده، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی تک لول ته پر، یک دستگاه دوربین چشمی، یک قبضه چاقوی شکاری و ۱۵ تیر فشنگ ساچمه ای به دست آمد.
وی با بیان اینکه این شکارچی از متخلفان بومی است افزود: در این رابطه پرونده تخلف تشکیل و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شد.
باقری به شکارچیان متخلف هشدار داد دست از شکار غیرمجاز و تهدید گونه های حیات وحش بردارند که در غیر این صورت مطابق قانون و بدون هیچ اغماضی با خاطیان دستگیر شده برخورد خواهد شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، ضرر و زیان ناشی از شکار هر راس آهو را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر دریافت این مبلغ، شکارچیان دستگیر شده از جنبه عمومی جرم نیز جریمه و زندانی نیز خواهند شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، منطقه حفاظت شده ‘سرخ آباد’ در شهرستان های زنجان و طارم و با مساحت ۱۲۲هزار و ۶۱۸هکتار از سال ۱۳۷۵ تحت حفاظت قرار گرفته است که دشت سهرین این منطقه یک زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود.
دشت سهرین این منطقه حفاظت شده زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود که دامنه ارتفاعی آن ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ متر بوده و بارندگی و میزان دما متوسط سالیانه ۵۰۰ میلی متر و ۱۱درجه سانتیگراد منطقه را دارای اقلیم های نیمه خشک مدیترانه ای معتدل کرده است.
پوشش گیاهی این منطقه شامل ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون و گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه های گیاهی آن است.
آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک،کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله، نیز از جمله جانوران این منطقه است.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی