گاز جایگاه های سی ان جی فاقد استاندارد قطع می شود
گاز جایگاه های سی ان جی فاقد استاندارد قطع می شود

داوود کارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جایگاه های سی ان جی استان هم اکنون در دست استانداردسازی هستند.وی یادآورشد: در مرحله نخست اغلب جایگاه های سی ان جی موارد مورد تاکید استاندارد را رعایت کرده اند و مرحله دوم استاندارد سازی این واحدها هم به زودی آغاز می شود.کارگرزاده […]

داوود کارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جایگاه های سی ان جی استان هم اکنون در دست استانداردسازی هستند.
وی یادآورشد: در مرحله نخست اغلب جایگاه های سی ان جی موارد مورد تاکید استاندارد را رعایت کرده اند و مرحله دوم استاندارد سازی این واحدها هم به زودی آغاز می شود.
کارگرزاده تاکید کرد: جایگاه های سوخت باید خود را به معیارهای مورد تاکید استاندارد برسانند و به حتم آنها را رعایت کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان گفت: در ابتدای مسیر استانداردسازی این جایگاه ها مقاومت بالا بود اما با هماهنگی های انجام شده بنا بود سوخت گاز جایگاه هایی که همکاری نمی کنند، قطع شود.
وی خاطرنشان کرد: با قطع شدن تامین سوخت سه جایگاه باقی افراد هم خود را ملزم به رعایت معیارهای مد نظر اداره کل استاندارد کردند.
کارگرزاده اظهار کرد: در مرحله دوم استاندارد سازی هم در صورتی که واحدی همکاری لازم را نداشته باشد به حتم موضوع به شرکت گاز اعلام و سوخت گاز آن قطع خواهد شد.
سازمان استاندارد در راستای استانداردسازی جایگاه های CNG اقداماتی نظیر برگزاری دوره های آموزشی، تعامل با ارگان های ذیربط نظیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، شهرداری ها، برگزاری کمیته های استانی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای شرکت های بازرسی و تایید صلاحیت شرکت های بازرسی را بر اساس استانداردهای بازرسی جایگاه های سی ان جی انجام داده است.
نشتی گاز در تجهیزات، وجود نقص فنی در تجهیزات، وجود قطعات غیراستاندارد در جایگاه ها، بالا بودن فشار و دمای گاز نسبت به شرایط استاندارد، مخدوش بودن و نبود شماره سریال بر روی مخازن، همجواری جایگاه ها با مدرسه یا ساختمان عمومی و در مدار نبودن سیستم از جمله مشکلات رعایت نکردن استانداردهای مورد تاکید است.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی