بوی بد آب در اردبیل به شبکه داخلی ساختمان‌ها مرتبط است
بوی بد آب در اردبیل به شبکه داخلی ساختمان‌ها مرتبط است

شاهین پاست در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در برخی مواقع شهروندان از بو و رنگ نامطبوع آب در اردبیل ابراز گله‌مندی می‌کنند که با بررسی دقیق‌تر مشاهده می‌شود که مشکل بو و رنگ نامطبوع به دلیل ایراداتی در شبکه لوله‌کشی داخلی ساختمان است. وی افزود: مواردی از اعتراضات شهروندان طی ماه‌های اخیر به […]

شاهین پاست در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در برخی مواقع شهروندان از بو و رنگ نامطبوع آب در اردبیل ابراز گله‌مندی می‌کنند که با بررسی دقیق‌تر مشاهده می‌شود که مشکل بو و رنگ نامطبوع به دلیل ایراداتی در شبکه لوله‌کشی داخلی ساختمان است.

وی افزود: مواردی از اعتراضات شهروندان طی ماه‌های اخیر به دست ما رسیده که نه تنها با بررسی مشاهده شده مشکل طعم و رنگ آب مربوط به یک منطقه از شهر نیست، بلکه به دلیل ایرادات در شبکه داخلی ساختمان رنگ آب کدر بوده و یا بوی نامطبوع داشته است.

وی تصریح کرد: برخی لوله‌های فعلی در ساختمان‌سازی با ماندگاری آب به دلیل عدم استفاده موجب تغییر رنگ جزئی آن در چند ثانیه اول باز کردن شیر آب می‌شود.

به گفته پاست هیچ مشکلی در بهداشت و کیفیت آب اردبیل نداریم اما در عین حال آب اردبیل از سختی بالایی برخوردار است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری استان در عین حال متذکر شد: آب شهر اردبیل از سد یامچی که با هدف کشاورزی و نه شرب احداث شده بود تأمین می‌شود.

پاست افزود: برداشت آب در مصارف کشاورزی از رقوم پایین است که چنین آبی برای شرب کیفیت کافی ندارد اما با اجرای بارج های برداشت این مشکل رفع شده است.

وی بیان داشت: در وضعیت فعلی آبی که از سد وارد تصفیه‌خانه شده و سپس وارد شبکه آبی شهر می‌شود از کیفیت بهداشتی برخوردار است و به اذعان مسئولان بهداشت مشکل میکروبی و شیمیایی ندارد.