«حمید نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که ۱۱ شهریورماه نخسین مرکز شتابدهی فرهنگی کشور در زنجان افتتاح خواهد شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه کسب و کارهای فرهنگی و ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از گروه‌های نوپا که در زمینه تولید محتوا و محصولات فرهنگی کار می‌کنند […]

«حمید نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که ۱۱ شهریورماه نخسین مرکز شتابدهی فرهنگی کشور در زنجان افتتاح خواهد شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه کسب و کارهای فرهنگی و ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از گروه‌های نوپا که در زمینه تولید محتوا و محصولات فرهنگی کار می‌کنند ۸ مرکز را در جهت شتابدهی فرهنگی کشور انتخاب کرده است که یکی از این مراکز در استان زنجان افتتاح خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهروردی ادامه داد: شرکت دانش‌بنیان ابر زندگی مسئولیت ایجاد مراکز شتابدهی فرهنگی کشور را به عهده دارد که این مرکز با بررسی همه مراکز فرهنگی در سطح کشور و با توجه به عملکردهای مراکز فرهنگی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با افتتاح این مرکز در استان زنجان، موافقت کردند و مجتمع فرهنگی دیجیتال سهروردی پس از بررسی‌های لازم، واجد شرایط برای تاسیس مرکز شتابدهی فرهنگی تشخیص داده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از همین‌رو پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، روز شنبه ١١ شهریور میزبان مدیران ارشد وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است تا در حضور مدیران عالی استان، فن‌آوران، دانشگاهیان و کارآفرینان، اولین مرکز شتابدهی فرهنگی کشور با چشم‌انداز شتاب‌دهنده فرهنگی برتر خاورمیانه در سال ١۴٠٠ افتتاح شود.

نجفی افزود: این مراسم با حضور معاون وزیر ارشاد، رئیس مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال و نیز عضو هیئت عامل سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

وی اهداف این مرکز را در سطح استان این گونه ارزیابی کرد و گفت: شناسایی و جذب فعالان فرهنگی و فن‌آور، آموزش و تربیت نیروهای دارای مهارت، تامین تجهیزات و فضای کسب و کار، تامین سرمایه اولیه و جذب سرمایه‌گذار برای تجاری‌سازی محصول از جمله فعالیت‌های این مرکز شتابدهی خواهد بود.

نجفی ادامه داد: هم‌زمان با این مراسم، پخش زنده رویدادهای گردشگری کشور در بستر ای‌پی‌تی‌وی و از طریق اپلکیشن ایران‌گشت آغاز می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهروردی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های این مرکز مشکلات کسب و کار تا میزان زیادی برطرف می‌شود و گروه‌های نوپا و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با جذب توسط این نیرو با قوت بیشتری به کارهای فرهنگی خود ادامه خواهند داد. همچنین به این گروه‌ها کمک خواهد شد که کسب و کار خود را شروع کنند و امکانات اولیه اعم از محل استقرار و امکانات در اختیار آن‌ها گذاشته خواهد شد تا زیر نظر اساتید بتوانند محصولات فرهنگی اعم از کتاب، بازی‌ها و نشر و گردشگری را عرضه کنند و این محصولات را به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که استان زنجان از لحاظ پتانسیل‌های موجود در صنایع‌دستی و گردشگری غنی است و لزوم برندسازی و استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه عرضه آن دیده می‌شود ما از گروه‌های فرهنگی نوپا حمایت می‌کنیم تا ظرفیت‌های فرهنگی را در استان افزایش دهند.

انتهای پیام