حفر یک سوم تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب پیرانشهر
حفر یک سوم تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب پیرانشهر

سید هادی بهادری نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  افزود : طول این تونل ۳۶ کیلومتر است و تا به امروز ۱۲ کیلومتر آن بوسیله ۲ دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) حفاری شده است . وی با بیان اینکه در حال حاضر کار حفاری […]

سید هادی بهادری نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  افزود : طول این تونل ۳۶ کیلومتر است و تا به امروز ۱۲ کیلومتر آن بوسیله ۲ دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) حفاری شده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار حفاری از ۴ جبهه در حال انجام است اضافه کرد : حفاری از طرف ورودی و خروجی تونل بوسیله دستگاههای حفاری مکانیزه  (TBM) صورت میگیرد و همچنین از وسط تونل بصورت دستی و انفجار عملیات بازگشایی مسیر به سمت ورودی و خروجی تونل پیش می رود .

نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس اظهار کرد : علی رغم  توپوگرافی  سخت  و  خشن منطقه  و تحت فشار بودن  و  آسیب دیدن مکرر دستگاههای حفاری و نهایتا کند شدن ادامه عملیات حفاری ، سرعت حفاری طبق برنامه ی زمان بندی شده تقریبا  مطلوب  است .

سید هادی بهادری یاد آور شد : حدودا  یک و نیم سال است که  کار حفاری این تونل  انتقال  آب آغاز شده و  مطابق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۳۹۸ به  اتمام  می رسد و بعد از اتمام طبق وعده ی دولت در سال ۱۳۹۸ شاهد انتقال حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از حوزه های جنوب استان به دریاچه ارومیه خواهیم بود .

وی تصریح کرد : برای اجرای این طرح تا به امروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .