ویژه خواری در شرکت گاز آذربایجان شرقی+سند
ویژه خواری در شرکت گاز آذربایجان شرقی+سند

اویاقلیق: بر خلاف تصور برخی از منتقدین منصف داخلی و البته اصرار شدید معاندین انقلاب، طبق سخنانی که چند وقت پیش از سوی رهبری ایراد گردید؛ فساد سیستمی در کشور وجود ندارد، بلکه هر اتفاقی از جنس فساد های نجومی در مُلک اسلامی رخ داده ناشی از ترک امر به معروف و نهی از منکر […]

اویاقلیق: بر خلاف تصور برخی از منتقدین منصف داخلی و البته اصرار شدید معاندین انقلاب، طبق سخنانی که چند وقت پیش از سوی رهبری ایراد گردید؛ فساد سیستمی در کشور وجود ندارد، بلکه هر اتفاقی از جنس فساد های نجومی در مُلک اسلامی رخ داده ناشی از ترک امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف مردمی است.
البته متاسفانه هزینه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما بر خلاف عنوان اسلامی در تیتر پرچم کشورمان، خیلی بالاست و شاید هر کسی دل و جرات سرشاخ شدن با باندهای قدرت و ثروت را نداشته باشد. ولی اگر برای همین عده معدود نیز آحاد مردم و نهادهایی که عنوان دینی دارند چتر حمایتی بگسترانند ، خیلی از اشکالات عمده کشور مرتفع خواهد شد.
اخیرا در یکی از ادارات بزرگ استان آ.شرقی تغییر و تحولی معنادار رخ داده است که محل نقادی و موضع فریاد علیه یک رویه زشت و فساد ساز بوده و به نظر می رسد سکوت در قبال این ماجرا کمتر از خیانت دشمنان تابلودار نظام مقدسمان نیست.
احتمالا در چند روز آینده در اداره گاز استان، جلسه تودیع و معارفه مدیر جدید برگزار خواهد شد. با انتصاب آقای دینی به سرپرستی معاونت منابع انسانی وزارت نفت، در حرکتی معنادار آقای سیدرضا رهنمای توحیدی که سمت قبلی شان معاونت اجرایی و مهندسی شرکت گاز استان بوده، جایگزین آقای دینی در سمت مدیریت عامل اداره گاز استان شده است.
انتصاب آقای دینی به معاونت منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران با وجود افشای اسناد تخلف مجموعه زیر نظر ایشان که منجر به بازگرداندن اخراجی های معترض و افشا کنندگان تخلفات به اداره گاز شده، محل بحث است.
هنوز سه ماه از انتصاب دینی به مدیریت عامل اداره گاز استان نگذشته بود که به ایجاد شرکت های صوری و واگذاری پروژه های کلان به این شرکت های بدون رزومه و تجربه قابل استناد اقدام می کند و نکته جالب توجه اینکه بر خلاف رویه قانونی کشور و در تخلفی صریح از کارمندان شرکت گاز استان در این شرکت ها بعنوان اعضای هیئت مدیره استفاده شده است.
البته وجود برخی از اقوام نزدیک در سطح عالی این شرکت ها، خود موید عمق فاجعه مدیریتی رُخ داده در زمان تصدی ولی الله دینی در سمت مدیریت عامل شرکت گاز استان است.


از دیگر نکات قابل تامل در دوره مدیریت آقای دینی، برخورداری ویژه وی از سفره انقلاب بوده و برای نمونه در بهبوهه جریان فیش های نجومی، حقوق اسفند ماه ۹۴ ایشان مبلغ ۲۸ میلیون تومان بوده است که با وجود صراحت رهبری در برطرف نمودن چنین رویه ای، ترفیع درجه امثال آقای دینی پاسخ شایسته ای به دغدغه های رهبری قلمداد می شود!

جدای از تمایل روحی وی به رنگ و لعاب اشرافی که در بین کارمندان به دیده حیرت و در بین مدیران زیر دست مبدل به الگوی مدیریتی شده است، در انتخابات اخیر مجلس خبرگان، از سوی یکی از مدیران زیر دست شان به نام ن.ن ظاهرا در کانال منتسب به معاونت امور انسانی جوک های ضد انقلابها و مطالبی از شعبون تاجزاده، اصلاح طلب مخ لس که علیه نظام مطالبی گفته بود منتشر می گردید و با همت کارمندان انقلابی کار به جایی می رسد این فرد برای شش ماه از کار معلق می شود.
البته امثال تاج زاده و دار و دسته ضد انقلاب داخلی که در حداکثر توان ملی گرائی شان نیز نمی توانند به خاک پای امثال حججی ها برسند، خطری متوجه نظام نیست چرا که این افراد تابلودار جریان ضد انقلاب داخلی اند. ولی وقتی از سوی یک معاونت جزء یک اداره دولتی بازنشر جسورانه مطالب موهن در دستور کار اتاق فکر جریان ضد انقلاب داخلی قرار می گیرد، نبایستی نسبت به آن بی تفاوت بود.
اگر تعلیق آقای ن.ن از سمت شان بخاطر اقدامات ضد انقلاب پسندانه است پس چگونه در آستانه حضور آقای دینی در پست ملی، ایشان به جناب ن.ن یکی از معاونت های مهم اداره گاز استان را شاباش می دهد؟!
ترفیع آقای دینی پشتوانه سیاسی و اداری مستحکمی برای آقای ن.ن است که در دوره آقای توحیدی بتواند از حاشیه امنی در قبال اعتراضات نیروهای انقلابی برخوردار شود. بعبارتی دیگر ظاهرا آقای توحیدی در برابر یک عمل انجام گرفته قرار داده شده اند ولی با بررسی اسناد تقریبا ۱۰ ساله اخیر برخی تخلفات رخ داده، انتصاب فرد مساله دار مورد اشاره چندان هم به ضرر مدیر جدید اداره گاز استان تمام نشده است.
خلاصه سخن اینکه با انتشار اسناد ۱۰۰ صفحه ای از تخلفات ۱۰ ساله اداره گاز در یکی از سایت ها، شایسته است که مدعی العموم وارد گود استیفای حق الناس شده تا از تداوم سیاست ورزی مسولین بالا دستی اداره گاز، که از ادامه روند اشتباه چندین ساله اخیر خود به نفع مردم و بیت المال مسلمین توبه نکرده اند، ممانعت نمایند.
با وجود اعتراض و انتقاد رهبری از ویژه خواران بیت المال بالاخص از صاحبان فیش های نجومی، و امر معظم له بر طرد آنها از مناصب مهم و حیاتی کشور، رائحه خوش اعتدال توانسته است بار دیگر رفقای معنوی پهلوی جهت ارتزاق بی حد و حساب و بدون مواخذه از سفره انقلاب را یکجا جمع کند.

فی الواقع چنین رویکردی انگیزه چپاولگران سیاسی-اقتصادی برای مکیدن باور مردم به رویکرد ذاتی ضد فسادی و قابلیت های عدالت گرائی دینی نظام مقدس اسلامی را دو چندان می کند تا مثلا برای انتخابات دو سال بعد مجلس، از کارت بیت المال مسلمین هزینه حزبی خود را تامین کنند.