خیابانی در اردبیل به نام دکتر «یوسف معماری» نامگذاری شد
خیابانی در اردبیل به نام دکتر «یوسف معماری» نامگذاری شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شورای اسلامی شهر اردبیل شامگاه دوشنبه در جلسه رسمی خود با طرح شهرداری اردبیل مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام یوسف معماری پزشک شهیر شهر موافقت کرد. در این جلسه شهردار اردبیل از برگزاری مراسم تجلیل یوسف معماری در روز اول شهریور ماه خبر داد […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شورای اسلامی شهر اردبیل شامگاه دوشنبه در جلسه رسمی خود با طرح شهرداری اردبیل مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام یوسف معماری پزشک شهیر شهر موافقت کرد.

در این جلسه شهردار اردبیل از برگزاری مراسم تجلیل یوسف معماری در روز اول شهریور ماه خبر داد و افزود: همزمان تندیس این پزشک حاذق رونمایی می شود.

حمید لطف اللهیان ارج نهادن به مفاخر شهر و تجلیل از زحمات و خدمات آن ها را بخشی از وظایف شهرداری عنوان و اضافه کرد: همچنین خیابان ورودی جدید منطقه نمونه گردشگری شورابیل به نام این پزشک شهیر نامگذاری می شود.

یوسف معماری سال ۱۳۲۰ در محله پیرعبدالملک اردبیل به دنیا آمد و دوران ابتدایی را در دبستان سنایی و دوره دبیرستان را در مدرسه صفوی پشت سرگذاشت و در نهایت در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران علم طب آموخت.

وی متخصص چشم و یکی از پزشکان شاخص استان اردبیل است که سال ها خدمات وی ماندگار بوده و اقدامات خیریه وی از جمله درمان رایگان درماندگان در اذهان شهروندان اردبیلی ماندگار است.

معماری در عرصه های فرهنگی و هنری شهر اردبیل نیز مشارکت داشته و سه کتاب ترجمه «رباعیات خیام» به زبان ترکی آذربایجان، «کنز البکا» در مرگ سالار شهیدان و «خاطرات گم شده» از آثار ادبی این پزشک اردبیلی است.