نباید از توسعه فعالیت های مراکز قرآنی و دارالقرآن کریم غفلت کرد
نباید از توسعه فعالیت های مراکز قرآنی و دارالقرآن کریم غفلت کرد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قران کریم در استان زنجان، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم  اقدام بسیار مبارکی است و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) دچار یک انحراف در جوامع اسلامی بودیم.  وی اظهار کرد: پیامبر اکرم […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قران کریم در استان زنجان، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم  اقدام بسیار مبارکی است و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) دچار یک انحراف در جوامع اسلامی بودیم. 

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم رمز رستگاری مسلمانان را تمسک به قرآن و اهل بیت عنوان کرده و باید فعالیت های قرآنی تقویت شود. 

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: نباید مراکز قرآنی و دارالقرآن کریم غفلت کنند و باید در حسینیه ها برنامه های قرآنی تقویت شودو برای تحقق این امر مهم زیر ساختهاو زمینه توسعه فعالیتهای قرآنی در حسینیه را فراهم کردیم. 

حسینی تاکید کرد: حسینیه اعظم زنجان پتانسیل خوبی برای اجرای فعالیتهای قرآنی دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود. 

وی افزود: استان زنجان زمینه ها و پتانسیلهای لازم  برای توسعه فعالیتهای قرآنی را دارد و این طرح آغاز شده است و رهبری بر تربیت بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تاکید دارند و مطالبه رهبری است. 

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: جریان و قیام و نهضت عاشورا از قرآن گرفته شده است و شب عاشورا احیای قرآن بود و چند سال است که در شب عاشورا در حسینیه ها احیای قرآن انجام می شود. 

حسینی افزود: در طرح محرم امسال کمیته قرآنی را داریم و در سطح کشور ۷۰ درصد موقوفات امام حسین است و یک دهم موقوفات را دارد و باید توسعه یابد. 

وی ابراز کرد: بیشترین توسعه موقوفات قرآنی ماه محرم است و باید زمینه را فراهم کرد. 

رئیس مرکز امورقرآنی سازمان  اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه موقوفات قرآنی داشته باشیم، افزود: باید این مهم به خوبی مورد توجه قرار گیردو در این میان طرح گروهی موقوفات را داشته باشیم و عواید آن صرف فعالیتهای قرآنی شود. 

حسینی گفت: در حال حاضر فعالیتهای  قرآنی در استان زنجان خوب است و باید زمینه لازم برای توسعه این فعالیتها مورد توجه قرار گیردولی تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی در شان این استان نیست و باید افزایش یابد. 

وی ابراز کرد: تعداد شرکت کنندگان در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم یک دهم برخی از شهرها است و باید تعداد محافل و مراکز قرآنی بیشتر از این در استان زنجان باشد چرا که زنجان شهر شور و شعور حسینی است و توقع زیاد است.