بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان موفق به ثبت‌نام شدند
بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان موفق به ثبت‌نام شدند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، مرتضی تمجیدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: متاسفانه در بحث اعتیاد، اگر والدینی درگیر اعتیاد شوند بر سرنوشت فرزندان نیز تاثیرگذار خواهد بود، اعتیاد در بین دانش‌آموزان در سطح مدارس بسیار اندک است و جای نگرانی وجود ندارد. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، مرتضی تمجیدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: متاسفانه در بحث اعتیاد، اگر والدینی درگیر اعتیاد شوند بر سرنوشت فرزندان نیز تاثیرگذار خواهد بود، اعتیاد در بین دانش‌آموزان در سطح مدارس بسیار اندک است و جای نگرانی وجود ندارد. مدرسه یک سیستم اجتماعی است و نمی‌تواند جدای از تاثیرات این موضوع باشد. 

وی در ادامه به موضوع هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: عوامل زیادی در موضوع انتخاب رشته دانش‌آموزان همچون نیاز و امکانات مدارس استان و علایق دانش‌آموزان تاثیرگذار است که موجب شده تا بحث هدایت تحصیلی موضوع ساده نباشد. 

این مسئول تصریح کرد: از ماه‌های قبل جلسات مختلفی در راستای توجیه اولیا و دانش‌آموزان در زمینه انتخاب رشته برگزار شده که امسال در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته با مشکلات کمتری مواجه بودیم. 

تمجیدی خاطرنشان کرد: رشته علوم انسانی با توجه به اهمیتی که دارد در بین سایر رشته‌ها غریب و مظلوم است که امسال از سوی دانش‌آموزان شاهد استقبال از این رشته هستیم. 

وی در ادامه به وضعیت ثبت‌نام در مدارس اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام در مدارس با رشد و شتاب خوبی در حال برگزاری است و نزدیک به ۷۰ درصد از دانش‌آموزان موفق به ثبت‌نام شده‌اند که مابقی پس از برگزاری امتحانات شهریورماه تعیین وضعیت خواهند شد. 

تمجیدی افزود: در سال‌های گذشته در بخش‌هایی از شهر بدون توجه به زیرساخت‌های مهم اقدام به ساخت و سازهایی شده است که این موضوع باید پیگیری شود. اداره نوسازی و تجهیز مدارس در بخشی وظیفه ساخت و ساز مدارس را دارد تا پاسخگوی نیازهای آموزشی در این بخش باشد که در همین راستا طی دو سال گذشته شاهد ساخت و تجهیز چند ساختمان آموزشی در شهرک‌های گلشهر و پونک بودیم که کافی نیست و امیدواریم با مساعدت خیرین مدرسه ساز و اداره نوسازی و مشارکت سایر نهادها این مشکل به‌زودی حل شود. 

در ادامه این مراسم، مدیرکل روابط‌عمومی و تشریفات استانداری زنجان نیز اظهار کرد: دولت نگاه خاصی به رسانه‌ها و خبرنگاران دارد، از این رو قبل از ۱۷ مرداد ماه استاندار زنجان همه دستگاه‌های اجرایی را ملزم به حمایت از رسانه‌ها کرد. 

ادریس سالاری افزود: باید در جامعه توجه جدی به بحث رسانه و خبرنگاران صورت گیرد، ۱۷ مردادماه تنها به خبرنگاران اختصاص ندارد بلکه باید همه روز، روز رسانه‌ها و خبرنگاران باشد. 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که مورد توجه دولت دوازدهم در سطح رسانه‌های سطح استان‌ها دارد، توجه به رسانه‌هاست که در بلندمدت شاهد نتایج مطلوب آن خواهیم بود. 

سالاری یادآور شد: توسعه بنیادین در جامعه توسط خبرنگاران و رسانه‌ها محقق می‌شود و در این میان خبرنگاران رسالت بسیار سنگینی بر دوش دارند؛ استان زنجان علی‌رغم موانع و مشکلات حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و فضای مطبوعاتی بسیار خوبی را در سطح کشور را به خود اختصاص داده است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در بحث اطلاع‌رسانی افکار عمومی توسعه لازم را نداشت که خوشبختانه از مهرماه سال گذشته دولت ضعف اطلاع‌رسانی را که از سال‌های گذشته وجود داشت، جبران کرد و در حال حاضر اطلاع‌رسانی در شرایط خوبی قرار دارد. در اواخر دولت یازدهم معاونت اطلاع‌رسانی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده و در همه استان‌ها نیز فعال خواهد شد و این امر اطلاع‌رسانی عملکرد دولت توسط رسانه‌ها را بهتر می‌کند.

انتهای پیام