سوال نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری
سوال نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر قاضی‌پور در راستای احقاق حق و پرداخت مطالبات کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور پس از واریز وجوه حاصل از هزینه‌های دادرسی و جرائم به خزانه نسبت به دلایل عدم واریز آن از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری سوال کرد. در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر قاضی‌پور در راستای احقاق حق و پرداخت مطالبات کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور پس از واریز وجوه حاصل از هزینه‌های دادرسی و جرائم به خزانه نسبت به دلایل عدم واریز آن از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری سوال کرد.

در متن نامه سوال قاضی‌پور از وزیر دادگستری آمده است:

به استحضار می‌رساند قریب بیش از یک سال از ابلاغ قانون شوراهای حل اختلاف می‌گذرد ولی متاسفانه به برخی مواد در این قانون توجهی نمی‌گردد.

براساس ماده ۲۳ و ماده ۳۱ درآمد حاصل از هزینه‌های دادرسی، جریمه‌های قانونی و سایر موارد مندرج در قانون پس از واریز به خزانه‌ کل کشور می‌بایست از طریق بودجه سنواتی به عنوان حقوق، پاداش بیمه کارکنان و اعضای شورا و قضات بازنشسته فعال در شوراها هزینه گردد.

با توجه به اینکه کارکنان و اعضا محترم شوراهای حل اختلاف کل کشور در شرایط کاری بسیار سخت مشغول انجام وظایف محوله و حل مشکلات مردم هستند شایسته نیست که حقوق و مطالبات آنان پرداخت نشود، بیمه نشوند و مبالغی نیز که پرداخت می‌شود بسیار ناچیز باشد و حتی حداقل حقوق و دستمزد را هم دریافت نکرده و از امکانات رفاهی و اجتماعی همانند سایر کارکنان قوه قضائیه بی‌بهره باشند.

چرا نسبت به احقاق حق و رسیدگی به وضعیت معیشتی این عزیزان که از طریق کار افتخاری مشغول به فعالیت هستند اقدامی صورت نمی‌گیرد.