هشدار درباره خطر وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع زنجان
هشدار درباره خطر وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع زنجان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز روزهای گرم سال و خشکی هوا ، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی افزایش یافته است. خلیل آقاجانلو تاکید کرد: کشاورزان، دامداران، گردشگران، کوهنوردها و همه کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز روزهای گرم سال و خشکی هوا ، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی افزایش یافته است.
خلیل آقاجانلو تاکید کرد: کشاورزان، دامداران، گردشگران، کوهنوردها و همه کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح می روند از روشن کردن آتش به شدت خودداری کنند.
وی اظهار کرد: در صورت اجبار برای روشن کردن آتش، ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان زنجان را رعایت و بدون خاموش کردن کامل آتش محیط را ترک نکنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: نیروهای دولتی، انتظامی و نظامی، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری ها و همه شهروندان در صورت مشاهده خطر با حساسیت لازم وارد عمل شده و اقدام خاموش کردن آتش کنند.
آقاجانلو از همه شهروندان و هم استانی ها خواست مورد های آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان زنجان را ۲۴ ساعته با شماره ۱۵۰۴ درمیان بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: نجات جنگل ها و مراتع از خطر آتش سوزی، نیازمند مشارکت همگانی است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، در چهار ماهه گذشته از سال جاری ۱۵ مورد آتش سوزی در ۵۳ هکتار از مراتع استان زنجان اتفاق افتاد که در این باره هیچ فردی دستگیر نشده است.
۱۵۰ مورد تماس مردمی درباره آتش سوزی و دخل و تصرف در اراضی ملی این استان در سامانه ۱۵۰۴ ثبت شده است.
۷۳۲۵/۸۰۶۸
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش