فضای امن و آرام زنجان بستری مناسب برای رشد و توسعه است
فضای امن و آرام زنجان بستری مناسب برای رشد و توسعه است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای اداری استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به معرفی ظرفیت های استان زنجان در بخش مختلف پرداخت و افزود: زنجان یکی از استان های برخوردار از هیأت های مذهبی با اصالت و با محتوای […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای اداری استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به معرفی ظرفیت های استان زنجان در بخش مختلف پرداخت و افزود: زنجان یکی از استان های برخوردار از هیأت های مذهبی با اصالت و با محتوای دینی و معرفتی است و اکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در سطح این استان فعالیت دارند که حسینیه و زینبیه اعظم سرآمد آن‌ها هستند.
وی با بیان اینکه مردم زنجان در کنار بعد غنی مذهبی، به لحاظ شادابی و نشاط اجتماعی نیز جزو استان های شاخص کشور به شمار می آید، افزود: در نظرسنجی های انجام شده، زنجان به عنوان یکی از شادترین استان های کشور ارزیابی شده که حضور مشتاقانه مردم در همایش ها و جشن های باشکوه استانی، مؤید این موضوع است.
درویش امیری اظهار کرد: در میزان سرانه مطالعه بنا بر گزارش شورای فرهنگ عمومی کشور ، زنجان پس از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.
وی به رونق فعالیت رسانه در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵۳ نشریه و رسانه در استان زنجان فعالیت دارند.
درویش امیری زنجان را شهر خیریه ها خواند و افزود: اکنون ۶۰ خیریه فعال و موثر از جمله موسسه مهرانه، انجمن حمایت از بیماران کلیوی و موسسه روزبه در زنجان آوازه ملی یافته اند.
استاندار زنجان به رشد صد درصدی تعداد سازمان های مردم نهاد در استان طی دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ حدود ۱۴۲ سمن در استان فعالیت داشتند که این تعداد در پایان سال ۹۵ به بیش از ۲۸۰ تشکل و سازمان مردم نهاد رسید.
درویش امیری با بیان اینکه استان زنجان در حوزه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از استان های موفق کشور است، اظهار کرد: زنجان در زمینه آسیب های اجتماعی از پایین ترین استان ها است و از نظر ابتلا به اعتیاد، در زمره استان های پاک کشور ارزیابی شده است.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: تالار بزرگ فرهنگی زنجان و کتابخانه بزرگ این شهر، دو پروژه مهم فرهنگی استان است که نیازمند حمایت و پشتیبانی مالی است.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش