جشنواره دختران آفتاب با اختتامیه جشنواره رضوی در اردبیل برگزار شد
جشنواره دختران آفتاب با اختتامیه جشنواره رضوی در اردبیل برگزار شد

این جشنواره با موضوع ‘عروسک من در صدف حجاب’ و ‘دل نوشته مادران به دختران’ با مشارکت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی استان اردبیل برگزار شد.مدیرکل کانون استان روز پنجشنبه در این آئین با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: معارف اهل‌بیت (ع) بهترین مکتب برای […]

این جشنواره با موضوع ‘عروسک من در صدف حجاب’ و ‘دل نوشته مادران به دختران’ با مشارکت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی استان اردبیل برگزار شد.
مدیرکل کانون استان روز پنجشنبه در این آئین با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: معارف اهل‌بیت (ع) بهترین مکتب برای درس‌ آموزی است و باید به ‌صورت گسترده در جامعه رواج یابد.
هاجر جمادیه به الگوپذیری دختران و مادران از سیره و زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) تاکید کرد و هدف از برگزاری نخستین جشنواره ‘دختران آفتاب’ را ارج نهادن به مقام شامخ دختران و توجه به احساسات پاک مادران نسبت به دخترانشان ذکر کرد.
او افزود: دختران مروارید گرانبهای هستی و مادران آینده هستند که در پرده عفاف و حجاب جلوه و جمال الهی می‌یابند.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم دختران را هدیه الهی دانست و خطاب به مادران گفت: ارتباط موثر و سازنده در بین دختران و مادران برای ترویج و تقویت ارزش ‌های فرهنگی و دینی بسیار لازم است.
او افزود: نقش مادران در تربیت صحیح دختران با الگوسازی از سیره زندگانی حضرت معصومه (س) بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: تفاهم ، دوستی و رازداری ، حمایت و مورد تحسین قرار دادن و اختصاص وقت و هم‌صحبتی و اظهار محبت از وظایف اصلی مادران در قبال دختران است.
در این آئین با رای هیات‌ داوران جشنواره دختران آفتاب در بخش دل نوشته‌ های مادران زهرا جعفرزاده از اردبیل ، عظمت کریمی از پارس ‌آباد و حبیبه نعمت پور از جعفرآباد و در بخش تقدیری مریم عظیمی ، نصیری ، سمیه حسین زاده از اردبیل ، لیلا صادق لواز کوثر ، سودابه سید همتی و اطلس حیاتی از پارس‌ آباد برگزیده شدند.
در بخش ‘عروسک‌ من در صدف حجاب’ در گروه سنی ۷ تا ۹ سال ستایش رحیم زاده، محدثه اکبروند و فاطمه افضل سلطانی از مرکز ۵ اردبیل ، مینا صادق زاده از کتابخانه سیار شهری ، سانیلا ازهری از مرکز یک اردبیل و ملیکا جمشیدزاده از اداره کل تبلیغات اسلامی استان و در گروه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال مهلا حبیب زاده از مرکز ۱ اردبیل ، ساناز رحیمی از مرکز ۴ اردبیل و محنا نادری از اداره کل تبلیغات اسلامی برگزیده شدند.
اجرای مسابقه ، پخش پویانمایی و کلیپ رضوی ، قرائت دل نوشته ‌های مادران ، اجرای سرود ‘کبوتر صحن’ از مرکز شماره سه مشگین شهر و اجرای گروه سرود روشندلان از دیگر بخش ‌های این مراسم بود.
در ادامه با اعطا لوح ، تندیس جشنواره و هدایای ویژه از آثار برگزیده کشوری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی و برگزیدگان استانی نیز تجلیل شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** اتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶