۱۷ شهر آذربایجان غربی میزبان جشنواره ‘زیرسایه خورشید’
۱۷ شهر آذربایجان غربی میزبان جشنواره ‘زیرسایه خورشید’

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا سید مهدی کاتب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بوکان، محمدیار، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب، ارومیه، سلماس، خوی، چالدران، چایپاره، پلدشت، ماکو و شوط شهرستان ها و شهرهایی است که جشنواره زیرسایه خورشید در آنها برگزار می شود.وی اظهار کرد: امسال ۱۷۰ عنوان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا سید مهدی کاتب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بوکان، محمدیار، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب، ارومیه، سلماس، خوی، چالدران، چایپاره، پلدشت، ماکو و شوط شهرستان ها و شهرهایی است که جشنواره زیرسایه خورشید در آنها برگزار می شود.
وی اظهار کرد: امسال ۱۷۰ عنوان برنامه برای اجرا درجشنواره زیرسایه خورشید آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است که با همکاری سازمان های دولتی و غیر دولتی اجرا می شود.
وی حضور در مرکز نگهداری کودکان بد یا بی سرپرست و مرکز نگهداری از سالمندان و دیدار با زندانیان را از جمله برنامه های این جشنواره خواند و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، برگزاری جشن بزرگ امام رضا در ارومیه و شهرستان های نقده و تکاب در جنوب استان، شوط و چالدران در شمال استان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و عیادت از بیماران از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای جشنواره زیرسایه خورشید در آذربایجان غربی است.
وی بیان کرد: فرهنگسازی زیارت از راه دور، فرصت سازی تبلیغی، ایجاد نشاط دینی و معنوی، ایجاد تعادل و تعاون در آئین مذهبی و تعظیم شعائر دینی از اهداف و راهبردهای جشنواره زیر سایه خورشید است.
مدیرعامل موسسه دارالحافظین آذربایجان غربی گفت: کاروانی که به این استان اعزام می شود شامل ۲ مبلغ و چهارخادم حرم رضوی است که این مبلغان از اساتید حوزه و دانشگاه هستند؛ یک گروه مبلغ در ارومیه مستقر می شود و گروه دیگر برنامه شهرستان ها را بر عهده می گیرد.
کاتب افزود: این جشنواره با همکاری هشت کارگروه و ۳۰ تشکل مردمی که شامل ۱۰۰ جوان است برگزار می شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، نهمین دوره جشنواره در سایه خورشید در ۷۰۰ شهر کشور و ۳۴ کشور خارجی در دهه کرامت برگزار می شود.
۸۱۳۷/۳۰۷۲ **خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی