امام جمعه اردبیل: وقف نشانه مدنیت و بلوغ معنوی جامعه است
امام جمعه اردبیل: وقف نشانه مدنیت و بلوغ معنوی جامعه است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه سه شنبه در همایش روز خانواده این اداره کل افزود: از صدر اسلام تاکنون در سایه وقف و صدقه دادن توجه به رفع نیازمندی محرومان و مستضعفان جامعه در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه سه شنبه در همایش روز خانواده این اداره کل افزود: از صدر اسلام تاکنون در سایه وقف و صدقه دادن توجه به رفع نیازمندی محرومان و مستضعفان جامعه در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: امام علی(ع) به عنوان بزرگترین واقف همواره در زمینه احیا و مرمت اراضی وقفی تلاش کرده و عایدات آن را نصیب عموم جامعه بویژه فقرا و نیازمندان می‌کردند.
امام جمعه اردبیل اظهار کرد: امر وقف به عنوان سیره نبوی و علوی در دوره‌های مختلف تاریخی در کشور ما مورد توجه قرار گرفته به طوری که دوره صفویه را می‌توان نقطه اعلای ترویج فرهنگ وقف در بین شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) یاد کرد.
وی به ترویج فرهنگ وقف در جامعه به عنوان یک کار عقلانی و بشردوستانه اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای غربی با همین نیت وقف حرکت‌های انسان دوستانه زیادی انجام می‌شود که نمونه آن ساخت مراکز علمی و دانشگاهی مختلف در مسیر رفع نیازمندی‌های مختلف بشر است.
آیت‌الله عاملی با بیان اینکه نباید برای برطرف شدن همه مشکلات جامعه فقط از دولت انتظار داشت، افزود: می‌توان همانند گذشته با کمک واقفان نیک‌اندیش نیازهای روز جامعه به مراکز علمی ، مدارس علمیه ، مؤسسات خیریه، بیمارستان‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی را برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه اوقاف زنجان کارها و پروژهای خوبی را آغاز کرده است که امیدواریم مورد استفاده اقشار مردم قرار بگیرد، گفت: دست‌اندرکاران اوقاف باید با ایجاد سیستم نظارتی قوی از موقوفات به صورت صحیح نگهداری کرده و با تبلیغ مناسب و مطلوب از کارکردهای وقف در جامعه و بیان برکات و ثمرات وقف به مردم اعتماد آنها را جلب کنند.
استان زنجان دارای ۱۰۳ بقعه متبرکه است.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش