رتبه های کشوری اردبیل در ۱۲ محصول مهم و استراتژیک کشاورزی
رتبه های کشوری اردبیل در ۱۲ محصول مهم و استراتژیک کشاورزی

عدیل سروی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی افزود: اردبیل همچنین در تولید انواع بذور از قبیل چغندر قند و ذرت بذری ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تولید را به خود اختصاص داده است. او گفت: برغم اینکه استان اردبیل ۱٫۰۹ درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد […]

عدیل سروی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی افزود: اردبیل همچنین در تولید انواع بذور از قبیل چغندر قند و ذرت بذری ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.
او گفت: برغم اینکه استان اردبیل ۱٫۰۹ درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد چهار درصد از تولیدات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.
او اظهار کرد: پروژه پایاب سد خدا آفرین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و مدیریت آبهای مرزی و استفاده بهینه از حداقل آب مصرفی در حداکثر تولید و افزایش راندمان و بهره وری در بخش کشاورزی و افزایش درآمد سالانه کشاورزی با حمایت دولت تدبیر و امید در حال انجام است.
وی افزود: این پروژه مهم ملی در سطح ۶۲ هزار هکتار در دست اجراست که با اتمام آن بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به تولیدات سالانه انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، سروی با قدردانی از زحمات نمایندگان استان در کمیسیون های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: در راستای حل مسائل و مشکلات کشاورزانی که با منابع طبیعی اختلاف داشتند خوشبختانه کمیته رفع تداخل در این زمینه فعال و پویا عمل کرده است.
او گفت: تاکنون قرارداد تهیه نقشه کاداستر بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف در شهرستان خلخال تهیه و تنظیم شده و این روند با شتاب بیشتری نیز همچنان در سایر شهرستان ها در حال اجراست.
استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی ، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴٫۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶