بوروکراسی اداری در طرح‌های اشتغال‌زایی کنار گذاشته شود
بوروکراسی اداری در طرح‌های اشتغال‌زایی کنار گذاشته شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش ظهر دوشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی به دلیل نیاز جوانان به اشتغال مورد حمایت است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در تحقق آن بوروکراسی اداری را کنار بگذارند. وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی در اردبیل […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش ظهر دوشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی به دلیل نیاز جوانان به اشتغال مورد حمایت است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در تحقق آن بوروکراسی اداری را کنار بگذارند.

وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی در اردبیل تصریح کرد: این طرح مصداق آموزش کار در محیط کار است و می‌بایست جهت اجرای آن از تمامی ظرفیت موجود استان استفاده شود.

استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت نزدیک به ۵۰۰ واحد صنعتی در استان خواستار ارائه تسهیلاتی برای واحدهای پذیرنده طرح کارورزی شد تا به واسطه آن، این طرح مورد استقبال واقع شود.

خدابخش با بیان اینکه علاوه بر شناسایی واحدهای صنعتی پذیرنده لازم است متقاضیان طرح نیز شناسایی شوند، اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی اجرای طرح را به دلیل بازده زودهنگام مورد حمایت قرار دهند.

وی همچنین به ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و گردشگری استان تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال خام فروشی محصولات کشاورزی و یا مصرف ساده خوراکی محصولاتی مانند زعفران نمی‌تواند سود اقتصادی به دنبال داشته باشد.

استاندار اردبیل تأکید کرد: این در حالی است که ایجاد ارزش‌افزوده می‌تواند تولید کننده را به سود اقتصادی قابل توجه رهنمون کرده و زمینه اشتغال چند نفر را فراهم سازد.