اختلاف شورا و شهرداری موجب زیان مردم و شهر است
اختلاف شورا و شهرداری موجب زیان مردم و شهر است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری  شامگاه یکشنبه در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان،گفت: مهم ترین و نخستین اقدام شوراهای اسلامی شهر در آغاز فعالیت انتخاب هیئت رئیسه و شهردار است. وی اظهار کرد: تغییرات متعدد در شهرداری فعالیت های توسعه ای یک شهر را با […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری  شامگاه یکشنبه در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان،گفت: مهم ترین و نخستین اقدام شوراهای اسلامی شهر در آغاز فعالیت انتخاب هیئت رئیسه و شهردار است.

وی اظهار کرد: تغییرات متعدد در شهرداری فعالیت های توسعه ای یک شهر را با مشکل مواجه کرده وخسارت بزرگی به مدیریت شهری وارد می کند. 

استاندار زنجان گفت: اعضای شوراهای اسلامی نباید در امور اجرایی شهرداری ها دخالت کنند و باید تلاش شود جایگاه نظارتی شورا تقویت و به خوبی اجرایی شود که عمل به وظایف قانونی شورا باید مورد تاکید بوده و نباید از آن کوتاه آمد.

درویش امیری بر ضرورت توجه به هویت و فرهنگ بومی شهرها تاکید کرد و گفت: با رعایت قوانین باید برای توسعه فرهنگ و تاریخ شهرها تلاش کرد و در عین حال امور مربوط به مردم نیز باید در شهرداری ها تسریع شود.

وی اختلافات شورا و شهرداری را موجب زیان مردم و شهر عنوان کرد و گفت: نباید با اقدامات اختلافی مردم شهر را مایوس کرد و باید با ایجاد اتحاد و همدلی برای توسعه شهرها تلاش کنیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: انتخابات در کشور تمام شده و فرصت چهارساله برای خدمت به مردم فراهم شده و نتایج انتخابات سرنوشت چهار سال کشور را رقم می زند و منتخبان باید بعد از انتخابات و با کنار گذاشتن بداخلاقی های انتخاباتی نسبت به ارائه خدمت به مردم تلاش کنند.

درویش امیری گفت:  شهرداری نهاد حمایتی نیست و دولت در لایحه بودجه حقوق مستمری بگیران را با افزایش سه برابری همراه کرده و این مهم عملیاتی می شود که نباید از نهاد مدیریتی یک شهر انتظار فعالیت به عنوان یک نهاد حمایتی را داشت.

وی ابراز کرد:  شهرداری یک نهاد عمومی برای توسعه و آبادانی شهر است و  شهرداری اداره کار نیست و نباید بی جهت نیروی انسانی جدیدی به بدنه شهرداری افزوده شود که این آفت است. 

استاندار زنجان خواستار توجه اعضای شورای اسلامی شهرها استان به تعامل با نهادهای دولتی و حاکمیتی شد و گفت: نخستین انتظار مدیریت استان از اعضای شوراهای اسلامی هماهنگی و تعامل با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری است که وظیفه هماهنگی در حوزه عمرانی استان به ویژه شهرداری ها است. 

درویش امیری افزود: حضور طیف های مختلف سیاسی در انتخابات و رهنمودهای رهبری موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات شد و مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات  محقق شد.

وی بر ایجادبستر برای پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی تاکید کردو گفت: باید برای بکارگیری سرمایه های مردمی در اجرای پروژه های مختلف تجاری، تفریحی و خدماتی اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار زنجان یاد آورشد: تامین پارکینگ و رعایت سطح اشغال و تراکم در ساختمان ها با رعایت ضوابط مربوط به طرح جامع و تفصیلی شاهد شهر مناسب برای شهروندان خواهیم بود و نباید شهرها را با افزایش تراکم و حذف پارکینگ دچار مشکل کرد.

درویش امیری گفت: اعضای شورای اسلامی شهرها باید برای ایجاد منابع برای درآمدهای پایدار شهری تلاش کرده و در گذشته نیز این موضوع مورد تاکید بوده  و باید برای داشتن منابع اعتباری مناسب به درآمدهای پایدار کر کردچرا که نمی توان شهر را با عوارض و جزائم کمیسیون ماده ۱۰۰ اداره کرد.

استاندار زنجان ابراز کرد: اختلافات شورا و شهرداری موجب زیان مردم و شهر است و  نباید با اقدامات اختلافی مردم شهر را مایوس کرد و باید با ایجاد اتحاد و همدلی برای توسعه شهرها تلاش کنیم.