شورا باید اقدامات زیربنایی و هدف مند انجام دهد
شورا باید اقدامات زیربنایی و هدف مند انجام دهد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،جواد رحمتی شامگاه یکشنبه در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان،گفت: اختیارات اعضای شوراهای اسلامی باید مطابق با مطالبات مردمی باشد و به دلایل مختلف این مهم محقق نشده است. وی اظهار کرد:  در مقام مقایسه با تجربه های کشورهای توسعه یافته جایگاه شوراها در کشور […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،جواد رحمتی شامگاه یکشنبه در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان،گفت: اختیارات اعضای شوراهای اسلامی باید مطابق با مطالبات مردمی باشد و به دلایل مختلف این مهم محقق نشده است.

وی اظهار کرد:  در مقام مقایسه با تجربه های کشورهای توسعه یافته جایگاه شوراها در کشور به شرایط مطلوب خود نرسیده است. 

معاون عمرانی استاندار زنجان بر ضرورت استفاده بهینه از اعتبارات  ماده ۱۷ و اعتبارات مربوط به آموزش شهروندی تاکید کرد و گفت: از منابع مربوط به آموزش شهروندی باید استفاده بهینه و درستی صورت گیرد.

رحمتی تاکید کرد: شورا باید اقدامات زیربنایی و هدف مند انجام دهد و اعضای شورا باید میزان توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی مناطق شهر را در کنار میزان درآمدهای آن مطالعه کنند. 

وی گفت: در برنامه سوم توسعه برای افزایش اختیارات شوراها برنامه هایی پیش بینی شده بود و این افزایش اختیارات به شرایط مطلوب نرسید و در برنامه های توسعه ای دیگر تا برنامه ششم نیز این مهم لحاظ و مورد توجه قرار نگرفته و اختیارات شوراها به اندازه نیاز مردم افزایش نیافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: شهردار باید با شورا جهت منافع شهر هماهنگ باشد و نباید این موضوع اینگونه تعبیر شود که شهردار باید با یک عضو شورا هماهنگ باشد و اعضای شورا حق ندارند در خیابان و در بین مردم چیزی بگویند که خود بودجه را برای چیز دیگر یا به نحوی دیگر تصویب کرد‎ه‎اند.

رحمتی افزود: فعالیت شهردار، پیشانی فعالیت اعضای شوراها است وتحقیر شهردار و توهین به وی به هیچ وجه صورت نگیرد، چرا که شهرداری که تخریب شود هم نمی‎تواند کاری برای شهر کند.

وی ابراز کرد: بر اساس ارزیابی‎ها بیشترین نارضایتی‎های مردم از بین دستگاه‎های مختلف، از شهرداری‎های استان است  و شوراها باید این نارضایتی را در قالب یکی از کمیسیون‎ها آسیب‌‎شناسی کنند.