کارگاههای صنایع دستی در کنار گنبد سلطانیه ایجاد می شود
کارگاههای صنایع دستی در کنار گنبد سلطانیه ایجاد می شود

میر موسی انیران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه صنایع دستی سلطانیه و این استان مغفول مانده و فعال کردن این بخش از ابعاد گوناگون نتایج مثبتی را به همراه دارد.وی اظهار کرد: بر این اساس برای راه اندازی کارگاههای صنایع دستی در کنار گنبد سلطانیه توانمندسازی گروههای هدف و ارائه […]

میر موسی انیران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه صنایع دستی سلطانیه و این استان مغفول مانده و فعال کردن این بخش از ابعاد گوناگون نتایج مثبتی را به همراه دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس برای راه اندازی کارگاههای صنایع دستی در کنار گنبد سلطانیه توانمندسازی گروههای هدف و ارائه آموزش های تخصصی در این بخش مورد توجه قرار گرفته و در این راستا اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.
انیران خاطرنشان کرد: با ایجاد این کارگاهها غرفه ای بنام هنرجویان رشته های مختلف صنایع نیز در کنار این آثار تاریخی ایجاد که این مهم به معرفی و شناساندن بیشتر این بخش منتهی خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم میراث جهانی گنبد سلطانیه و اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این استان سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی بوده و در این راستا راه اندازی فروشگاههای دایمی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: این گنبد تک قطبی نیست و به عموم مردم تعلق دارد و لذا مشارکت دستگاه های متولی بویژه مسوولان استانی توسعه و جذب بیشتر گردشگران را بدنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون چمن گنبد سلطانیه با چاه های اطراف این گنبد آبیاری می شود و چندان با مشکل جدی مواجه نیست و در صورت توجه بیشتر می توان از بروز مشکلات احتمالی آن جلوگیری کرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سالانه حدود ۱۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود.
این گنبد به دست سلطان محمد الجایتو در قرن هفتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد خشتی جهان بشمار می آید.
بر اساس سرشماری سال گذشته ، سلطانیه با ۲۵ هزار و ۴۸۰ نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش