۸۰ درصد از سرقتها و جرایم در زنجان توسط معتادین انجام می شود
۸۰ درصد از سرقتها و جرایم در زنجان توسط معتادین انجام می شود

سرهنگ ایرج خانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر به بلای خانمان سوز اعتیاد اشاره کرد و افزود: باید خانواده ها «نه گفتن» را به فرزندان خود بیاموزند و پیشگیری از اعتیاد باید از خانواده ها شروع شود و بعد در مدرسه و جامعه اجرا شود و متاسفانه در استان زنجان بیش از ۸۰ درصد از سرقتها و جرایم […]

سرهنگ ایرج خانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر به بلای خانمان سوز اعتیاد اشاره کرد و افزود: باید خانواده ها «نه گفتن» را به فرزندان خود بیاموزند و پیشگیری از اعتیاد باید از خانواده ها شروع شود و بعد در مدرسه و جامعه اجرا شود و متاسفانه در استان زنجان بیش از ۸۰ درصد از سرقتها و جرایم توسط معتادین انجام می شود. 

وی اظهار کرد: خوشبختانه در زنجان معتاد متهاجر وجود ندارد و این برای استان خوب است و برای کاهش اعتیاد در جامعه باید دستگاههای فرهنگی با پلیس همکاری کنند. 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در استان زنجان مبارزه و مقابله با مواد مخدر به خوبی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر اجرا می شود و مردم به محض مشاهده هر گونه موردی دربحث مواد مخدر با سامانه ۱۲۸ تماس بگیرند. 

خانی پور افزود:در استان زنجان پلیس طرح های مقابله و پاکسازی نقاطی را که در معرض آسیب هستند را در طول سال انجام می دهد. 

خانی پور تاکید کرد: مواد مخدر از دغددغه های مردم استان است و  خوشبختانه طی سالجاری بیش از دو هزار و ۵۳۸ طرح پاکسازی در سطح استان زنجان در بخش مواد مخدر انجام شده است. 

وی افزود: وقوع جرائم توسط معتادان بیشتر است و متأسفانه معتادان در بحث ارتکاب جرم بیشتر نقش دارند چرا که در استان زنجان تکرار جرم در معتادان بیش از ۹۵ درصد است  و پلیس استان زنجان در راستای مبارزه با خرده‌فروشان طرح‌های مقابله‌ای را اجرا کرده است و نسبت به پاک‌سازی مناطق آسیب‌پذیر تأکید جدی دارد و تاکنون هم با اجرای این اقدامات توفیقات خوبی به وجود آمده است.  

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان یاد آورشد: دستگاههای فرهنگی باید نسبت به پیشگیری از مواد مخدر برنامه ریزی و مدیریت لازم را داشته باشند. 

خانی پور ابراز کرد: در استانزنجان بیشترین فراوانی جرم در سرقتهای خرد است که بیشتر هم توسط معتادین انجام می گیرد.