وجود نزدیک به یک میلیون جلد کتاب در مدارس استان زنجان
وجود نزدیک به یک میلیون جلد کتاب در مدارس استان زنجان

محمود عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲هزار و ۲۰۰ کتابخانه کلاسی نیز در مدارس وجود دارد.معاون آموزش و پرورش زنجان افزود: ارتقای شاخص کتاب و کتابخوانی از اولویت های این معاونت است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری کلیه ارگان ها و نهادهای مرتبط با […]

محمود عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲هزار و ۲۰۰ کتابخانه کلاسی نیز در مدارس وجود دارد.
معاون آموزش و پرورش زنجان افزود: ارتقای شاخص کتاب و کتابخوانی از اولویت های این معاونت است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری کلیه ارگان ها و نهادهای مرتبط با این حوزه هستیم.
عباسی تاکید کرد: فرهنگ سازی برای تجهیز و خرید کتابخانه و کتاب جهت استفاده دانش آموزان از ملزومات افزایش مشارکت همگانی در این بخش است.
وی با اشاره به خرید کتاب از نمایشگاه های مختلف و همچنین اهدای کتاب به کتابخانه های مدارس، گفت: بیش از ۱۵هزار جلد کتاب طی سال تحصیلی ۹۵-۹۶ خرید یا اهدا شده است.
معاون آموزش و پرورش زنجان تصریح کرد: یک هزار و ۷۰۸ کلاس درس مقطع ابتدایی فاقد کتابخانه کلاسی است و نزدیک یک هزار و ۹۰۰ کلاس این مقطع نیز کتابخانه کلاسی دارد.
عباسی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه طی چند سال گذشته پیشرفت های خوبی را در حوزه کتاب و کتابخوانی شاهد بودیم، اما از نظر کشوری وضعیت مناسبی نداریم، همچنین نیازمند توجه ویژه مسئولان به این حوزه و همکاری آنها بابت ارتقای سطح کتابخانه های مدارس هستیم.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، استان زنجان حدود ۱۸۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل دارد.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی