امام جمعه اردبیل: مجوز ساختمان سازی در اطراف شورابیل صادر نشود
امام جمعه اردبیل: مجوز ساختمان سازی در اطراف شورابیل صادر نشود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در هنگام بازدید از طرح های عمرانی دریاچه شورابیل افزود: باید از محوطه های اطراف این دریاچه زیبا محافظت و این فضاها تبدیل به پارک ها و فضاهای سبز شود. وی با ابراز تاسف از وجود ساختمان‌ها […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در هنگام بازدید از طرح های عمرانی دریاچه شورابیل افزود: باید از محوطه های اطراف این دریاچه زیبا محافظت و این فضاها تبدیل به پارک ها و فضاهای سبز شود.
وی با ابراز تاسف از وجود ساختمان‌ها در حاشیه دریاچه شورابیل گفت: در زمان‌های گذشته نباید مجوز چنین ساخت و سازهایی در اطراف این دریاچه داده می‌شد.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل یک منطقه توریستی است و به مکان‌هایی مانند شورابیل نیاز اساسی دارد گفت: ایجاد چنین مکان‌هایی با امکانات مناسب در اقتصاد، تولید ثروت و رفاه مردم تاثیرگذار است.
وی افزود: جمعیت ۶۰۰ هزار نفری شهر اردبیل نیاز به تخلیه روحی، آرامش، محیط سالم و دلباز دارند و وظیفه ما این است در شهر فضاهایی را ایجاد کنیم تا این نیاز های مردم رفع شود.
آیت الله عاملی‏ بیان کرد: وجود ۲۰۰ هکتار دریاچه در داخل شهر اردبیل نعمتی تمام نشدنی است که این ویژگی در هیج یک از شهرهای کشور وجود ندارد.
عاملی با اشاره به امکانات موجود در مجموعه شورابیل بیان کرد: امکانات ایجاد شده در مجموعه شورابیل پایاپای امکانات تفریحی رفاهی است که در کشورهای اروپایی وجود دارد.
وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته در شورابیل گفت: برنامه‌های که شهرداری در شورابیل اجرا کرده در آینده به یک الگو بزرگ در کشور تبدیل خواهد شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، امام جمعه اردبیل اظهار کرد: وظیفه ما این است که از سلامتی فرهنگی چنین محیط‌هایی مواظبت کنیم تا خانواده‌ها در آن احساس امنیت کنند.
وی با اشاره به نقش اهالی در حفظ و نگهداری از شورابیل گفت: شورابیل یک فضایی عمومی است و تمامی شهروندان در آن حق دارند و نباید در آن موارد ناخوشایند مشاهده شود.
این دریاچه حاشیه شهر اردبیل در ارتفاع ۱۳۶۵ متری از سطح دریا قرار دارد و علت نامگذاری دریاچه شورابیل این بوده که قبلا آب این دریاچه بسیار شور بوده و افرادی که از بیماری‌های پوستی و رماتیسم رنج می‌ بردند برای درمان بیماری خود از گِل این دریاچه استفاده می‌کردند.
دریاچه شورابیل بعنوان دومین مکان گردشگردی استان اردبیل بعد از سرعین علاوه منظره زیبا مجهز به امکانات جانبی همچون شهربازی و اسکله قایقرانی است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۳۰۰۶/ ۱۲۵۷