اخبار ۸ تا ۸ شنبه سی و یکم تیر در آذربایجان غربی
اخبار ۸ تا ۸ شنبه سی و یکم تیر در آذربایجان غربی

** چشم و همچشمی روی دیگر سکه های مهریهمَهریه مالی است که زن بر اثر ازدواج و به صورت توافقی مالک آن می شود و نپرداختن آن از سوی مرد در دین اسلام، ظلم و گناه آشکار خوانده شده است؛ سنت حسنه ای که گاهی در چنبره چشم و همچشمی دختران رو به فزونی می […]

** چشم و همچشمی روی دیگر سکه های مهریه
مَهریه مالی است که زن بر اثر ازدواج و به صورت توافقی مالک آن می شود و نپرداختن آن از سوی مرد در دین اسلام، ظلم و گناه آشکار خوانده شده است؛ سنت حسنه ای که گاهی در چنبره چشم و همچشمی دختران رو به فزونی می گذارد و به بدهکاری های میلیاردی و خارج از توان پرداخت پسران تبدیل می شود.

** تداوم روند افزایشی دمای آذربایجان غربی طی روزهای آینده
ارومیه- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روند افزایش دمای این استان تا ۲ روز دیگر ادامه می یابد و از عصر روز ۲ شنبه کاهش ۲ تا سه درجه ای دمای هوا پیش بینی می شود.

** محلول پاشی ۸ هزار هکتار از جنگل های پیرانشهر و سردشت علیه آفت جوانه خوار بلوط
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی به توجه ویژه دولت یازدهم به مسایل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: امسال هشت هزار هکتار از جنگل های پیرانشهر و سردشت علیه آفت جوانه خوار بلوط محلول پاشی شده است.

** سد انحرافی بویلاپوش خوی پیشرفت ۶۸ درصدی دارد
مجری طرح سد انحرافی بویلاپوش خوی گفت: این سد ۶۸ درصد پیشرفت دارد و با بهره برداری از آن، آب مورد نیاز ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تامین می شود.

** پیکر مطهر سرهنگ شهید یاسین قنبری در ارومیه تشییع شد
پیکر مطهر سرهنگ دوم پاسدار شهید یاسین قنبری که در درگیری با ضد انقلاب در منطقه عملیاتی زیوه ارومیه به فیض شهادت نائل شده بود، امروز / شنبه/ با حضور مردم قدرشناس ارومیه تشییع شد.
۷۱۲۹/۳۰۷۲ ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی