پنج هزار سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
پنج هزار سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری روز شنبه در دیدار با امام جمعه زنجان افزود: دولت تدبیر و امید در قانون برنامه بودجه سال ۹۶ میزان مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را ۳٫۵ برابر افزایش داد و این مهم در راستای رفع مشکلات بخشی از جامعه هدف آن […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری روز شنبه در دیدار با امام جمعه زنجان افزود: دولت تدبیر و امید در قانون برنامه بودجه سال ۹۶ میزان مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را ۳٫۵ برابر افزایش داد و این مهم در راستای رفع مشکلات بخشی از جامعه هدف آن است.
وی اظهار کرد: بر این اساس مبلغ مستمری برای خانواده های یک نفره از ۵۳۰ هزار ریال به یک میلیون و ۴۸۰ هزار ریال و در نهایت برای خانواده های پنج نفر به بالاتر از یک میلیون ریال به چهارمیلیون و ۶۵۰ هزار ریال افزایش یافته است که از ابتدای سال جاری بر این مبنا پرداخت می شود.
محمدی افزود: هم اکنون ۷۰ کودک در شیرخوارگاه و موسسات خیریه این اداره کل نگهداری می شوند و علاوه بر آن ۱۴۴ کودک با قیمومت پدر بزرگ یا مادر بزرگ و ۲۴۴ کودک دیگر نیز در منزل هستند که کمک هزینه لازم به آنها پرداخت می شود.
وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی این استان فعال بوده و خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در زمینه هایی مانند کودکان، همسران و زنان و دختران در معرض آزار و آزار دیده و آسیب خدمات لازم ارائه می کند و علاوه بر آن خط ۱۴۸۰ نیز مشاوره های اولیه و تخصصی را ارائه می کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این اداره کل در راستای ایجاد اشتغال و تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نیز اقداماتی در خور توجه را انجام داده و این وضعیت طی سال جاری پیگیری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی سال جاری برای ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش با اعطای تسهیلات شغل ایجاد خواهد شد و طبق برنامه ریزی ها ۵۰ درصد مسکن خانواده های دارای ۲ معلول نیز به متقاضیان واگذار می شود.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی