احداث محور مواصلاتی خلخال به طارم عامل مهم برای توسعه منطقه است
احداث محور مواصلاتی خلخال به طارم عامل مهم برای توسعه منطقه است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی وقف چی شامگاه پنجشنبه در جشنواره گیلاس در شهرستان طارم، بر توسعه مناطق مختلف استان زنجان تاکید کردو افزود: اگر معتقد به توسعه هستیم باید تلاش کنید و با هم تعامل و همدلی داشته باشیم  و در اقتصاد امروز دنیا همین است. وی اظهار […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی وقف چی شامگاه پنجشنبه در جشنواره گیلاس در شهرستان طارم، بر توسعه مناطق مختلف استان زنجان تاکید کردو افزود: اگر معتقد به توسعه هستیم باید تلاش کنید و با هم تعامل و همدلی داشته باشیم  و در اقتصاد امروز دنیا همین است.

وی اظهار کرد: در جهان امروز سعی بر تمرکز تولید است و هر کشوری که بیشترین تولید را داشته باشد حرف نخست را می‎زند و اگر زمین های دیگر هم مثل تولید سیر پرداخته شود، محدودیت به توسعه تبدیل می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در زمینه سؤال از رئیس‌جمهور با بیان اینکه این موضوع تبدیل به شبهه‎ای برای برخی شده است،گفت: به خود می‎بالم به عنوان یک ایرانی و طارمی این جرأت را داشته‎ام که از حقوق ۱۰ میلیون نفر در کشور دفاع کنم و حق ما این است که از حق مردم دفاع کنیم و این به معنی مخالفت با رئیس جمهور نیست و نباید با دیدن مشکلاتی چشمان خود را بر روی مسائل ببندیم.

وقف چی تاکید کرد: تلاش داریم، در سریع‎ترین زمان، مسیرهای ارتباطی موجود در شهرستان طارم ارتقا یابد و دنبال کردن طرح جامع حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی در مجلس  شورای اسلامی از دیگر اقداماتی است، که مطرح است چرا که این هنرمندان در اقتصاد کشور بسیار تاثیر گذارهستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت موجود اجرای پروژه راه مواصلاتی خلخال به طارم اشاره کرد و گفت: احداث راه مواصلاتی خلخال به طارم رگ حیاتی مهم برای استان زنجان محسوب می‎شود.

وقف چی افزود: اعتبارات طرح راه مواصلاتی طارم به خلخال سه برابر شده است و  ۵۰ میلیارد تومان هم در قالب اوراق قرضه و … درخواست شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با راه‎اندازی محور طارم به خلخال ۱۸۰ کیلومتر از مسیر استان‎های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به شمال کوتاه‎تر می‎شود، افزود: با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان، راهگشایی مسیر آغاز خواهد شد.

وی گفت: بحث فرش شناسنامه و هویت یک ایرانی است و برای کسانی که با هر گره خود سربلندی کشور را رقم می زنند دفاع کنیم و در مجلس همه جوانب را در نظر داریم و از کسانی که عمرشان  را صنایع دستی می گذارند حمایت شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  برخی‌ها به عملکرد نمایندگان در خصوص مالیات نقد دارند که در مجلس چه اقدامی می‎کنند، اما باید جانب انصاف هم رعایت شود و مالیات  پیش بینی شده برای استان زنجان در سال ۹۶ حدود ۲۸.۵ درصد  و در سال گذشته ۲۰ درصد بود که بنده با دفاعی که در مجلس کردم این رقم به ۹ درصد رسید.

وف چی گفت: کاهش میزان مالیات پیش‎بینی شده برای استان زنجان تا ۹ درصد از مهم‏‎ترین اقدامات بود که حداقل حدود ۱۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد و در جیب مردم ماند و این کاهش میزان مالیات، بستری برای سال‎های آینده می‎شود و هرگز بر پایه ۲۵ و ۲۰ درصد برای استان مالیات نخواهد شد.

وی ابراز کرد:اعتبار عمرانی پیش‎بینی شده برای شهرستان زنجان ۹۰ میلیارد تومان و برای شهرستان طارم کمتر از ۵۰ میلیارد تومان است، با کاهش میزان مالیات، به اندازه اعتبار عمرانی دو شهرستان صرفه‎جویی شده است.