مردم از قوه قضاییه تجسم انقلاب و دین دارند
مردم از قوه قضاییه تجسم انقلاب و دین دارند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مسیح الله میرزایی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد جامع ابهر، اظهار کرد: قاضی و مسئولان دادگستری مسئولیت سخت و سنگینی دارند و مهم تر از اینکه باید پاسخگوی مردم باشند باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند.وی افزود: بر اساس […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مسیح الله میرزایی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد جامع ابهر، اظهار کرد: قاضی و مسئولان دادگستری مسئولیت سخت و سنگینی دارند و مهم تر از اینکه باید پاسخگوی مردم باشند باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند.
وی افزود: بر اساس فرمایش پیامبر اسلام قضاوت کار اولیای دین، فقیهان و مجتهدان واجد شرایط است و قضاوت جایگاه بلندمرتبه ای است.
معاون قضایی دادگستری استان زنجان با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران ایشان، خاطرنشان کرد: نباید از کنار فاجعه ترور افرادی مانند دکتر بهشتی به سادگی عبور کنیم و این موضوع باید همواره تحلیل و ریشه یابی شده و دلیل آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با تحلیل این وقایع، محوریت ولایت فقیه و عظمت انقلاب اسلامی روشن می شود و به عنوان سندی بزرگ و محکم در اختیار آیندگان قرار می گیرد.
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به ضربه های مختلف منافقان و دشمنان ایران اسلامی از زمان انقلاب، بیان کرد: اتفاقاتی مانند ترور رئیس جمهور وقت دکتر رجایی و باهنر، ترور دکتر بهشتی، آغاز جنگ تحمیلی و نمونه هایی از این دست برای انحلال یک انقلاب کافی بود و در برابر چه بسیار تهدیدات داخلی و خارجی مردم ایران مقاومت کردند.
وی افزود: در آن دوران کشور درگیر جنگی سخت و فوق باور بود و دلیل حرکت توفنده انقلاب در برابر دشمن این بود که امام خمینی (ره) این نظام را به نام حکومت عدل علوی بنا کرده بود.
معاون قضایی دادگستری استان زنجان ابراز کرد: شیعیان امام علی (ع) باید آگاه باشند و با میدان داری اجازه و فرصت عرض اندام به دشمنان ندهند.
میرزایی تاکید کرد: مردم باید جریان های مختلف را بشناسند و رسانه، روزنامه، نخبگان و واعظان وظیفه دارند جریان های فکری را به مردم معرفی و تحلیل کنند.
وی تصریح کرد: از آغاز انقلاب در بسیاری از وقایع برخی افراد که از جریان ها خبر داشتند، به درستی واکنش نشان دادند ولی عده ای که بی اطلاع بودند فریب خوردند.
۷۳۲۴/۶۰۸۵
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی