۴۶ خانه قرآنی شهری در استان زنجان فعال است
۴۶ خانه قرآنی شهری در استان زنجان فعال است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار زنجان، با بیان اینکه  سازمان تبلیغات اسلامی، مولود انقلاب اسلامی در ایران است، اظهار کرد:تمامی اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اسناد سیاست گذاری ۵ ساله و ۱۰ ساله و در راستای […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار زنجان، با بیان اینکه  سازمان تبلیغات اسلامی، مولود انقلاب اسلامی در ایران است، اظهار کرد:تمامی اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اسناد سیاست گذاری ۵ ساله و ۱۰ ساله و در راستای اهداف و اصول کلی مدون، انجام می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی این سازمان دارای شخصیت مستقل و در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری اداره می شود و در بحث اهداف و وظایف با دفتر مقام معظم رهبری هماهنگ است و احیا و اشاعه اندیشه اسلام ،دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

صفی یاری تاکید کرد: ۲۱۵ مورد حمایت از مراسم و محافل قرآنی در سال گذشته انجام شدو ۶۵۱  فعالیت قرآنی در سال ۹۵ با ۲۰ حضور  هزار و ۶۱۷ نفر شرکت کننده انجام شد.

وی افزود:  ۱۲ پایگاه قرآنی مصباح الهدی با حضور ۳۵۰ نفر در سال گذشته اجرا شد و بیش از ۴۶ خانه قرآنی شهری و ۵۴ خانه قرانی در مناطق روستایی استان فعال است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به فعالیت ۵۰ نفر در جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان زنجان اشاره کردو گفت: اهدافی همچون الگو سازی، نهاد سازی، جریان سازی و کادر سازی از سوی این جمعیت پیگیری می شود.

صفی یاری به فعالیت دبیرستان قرآنی صدرا در زنجان، اشاره کرد و گفت: ضروری است همکاری های لازم در راستای بهسازی این فضای آموزشی در استان انجام پذیرد.

وی افزود: تبلیغ اسلام بصورت برنامه محوری از اصول مهم سازمان تبلیغات اسلامی بوده و اصل ولایت مداری و پرهیز از جناح گرایی سیاسی از دیگر اهداف این سازمان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت ۱۰ انجمن اسلامی به ثبت رسیده در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۳۶ کانون فرهنگی و تبلیغی و ۳۴ موسسه قرآنی و آموزشی تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در استان زنجان فعالیت می کنند.

صفی یاری افزود:۷۰ هزار نفر روز مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف استان اعزام شدند و آموزش اقشار تاثیرگذار از دیگر برنامه های این سازمان است و ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از افراد تاثیرگذار تحت پوشش آموزش های تخصصی این سازمان قرار گرفتند.