نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: روز قدس تفسیر ایستادگی‌هاست
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: روز قدس تفسیر ایستادگی‌هاست

در ادامه پیام حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی که روز پنجشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: فلسطین واژه‌ای است که انسان را به سمت مظلومیت‌ها رهنمون می‌گرداند و دهه‌هاست که در سایه خاموشی نهادهای به ظاهر حقوق بشری رنج مظلومیت را تحمل می‌کند.وی ادامه داده است: اسرائیل شوم‌ترین […]

در ادامه پیام حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی که روز پنجشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: فلسطین واژه‌ای است که انسان را به سمت مظلومیت‌ها رهنمون می‌گرداند و دهه‌هاست که در سایه خاموشی نهادهای به ظاهر حقوق بشری رنج مظلومیت را تحمل می‌کند.
وی ادامه داده است: اسرائیل شوم‌ترین کلمه ای است که ذهن را به خود مشغول می‌کند و مترادف این واژه سخیف، غصب و درنده خویی است.
امام جمعه ارومیه داعش را حرکتی رو به زوال عنوان کرده و اضافه کرده است: این گروه تروریستی برای سرگرم کردن افکار عمومی و پنهان کردن آرمان فلسطین در پشت آن راه اندازی شده است.
به گفته وی داعش پست‌ترین وجودی است که تنها برادرکشی را در دفتر خود به یادگار گذاشته و جرأت نکرده است تا متعرضان به خاک مسلمانان را لحظه‌ای تهدید کند زیرا در آغوش خود آنان تربیت یافته است.
وی ادامه داده است: آخرین جمعه رمضان المبارک روز بزرگی است که در این روز امت واحده اسلامی با ندای امام (ره) یاد مظلومیت‌های فلسطین را گرامی می‌دارند و دشمن صهیونیستی را متوجه می‌کنند که دنیای اسلام در آینده‌ای نه چندان دور به هم خواهد پیوست و آنگاه جایی برای تنفس صهیونیست‌ها وجود نخواهد داشت.
به گفته وی صفوف به هم پیوسته ملت در روز قدس آهنگ ماندگاری را خواهد نواخت و یکبار دیگر دنیا مات و مبهوت عظمت امت اسلامی و در رأس آنان ملت ایران اسلامی را نظاره‌گر خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرده است: این استان به ‌عنوان رنگین ‌کمان قومیت‌ها و مذاهب و ادیان الهی نمادی از وحدت و ایستادگی است و روز قدس در این جغرافیا بهتر از هر جای دیگر معنی می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزوده است: روز قدس با تمام خاطراتش امسال نیز منتظر قدم‌های استواری است تا ترک و کرد و آشوری در کنار هم در این استان نوای وحدت و ایثار سر دهند و دشمن را مأیوس کنند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا امام راحل در ۱۶ اسفند سال ۱۳۵۸ و در پی بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری فرمودند و مسلمانان جهان همه ساله در این روز همبستگی خود را در حمایت از 'حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین' نشان می دهند.
۸۱۳۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی