۸۰ متر مکعب پساب وارد تصفیه خانه شهر ماهنشان می‎شود
۸۰ متر مکعب پساب وارد تصفیه خانه شهر ماهنشان می‎شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مردم شهرستان ماهنشان از تصفیه‎خانه شهر ماهنشان استقبال نمی کنند، افزود: با وجود پیگیری‎ها و مشوق‎هایی که شرکت آب و فاضلاب شهری استان داشت، مردم شهر ماهنشان همکاری برای اتصال به شبکه فاضلاب ندارند. وی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مردم شهرستان ماهنشان از تصفیه‎خانه شهر ماهنشان استقبال نمی کنند، افزود: با وجود پیگیری‎ها و مشوق‎هایی که شرکت آب و فاضلاب شهری استان داشت، مردم شهر ماهنشان همکاری برای اتصال به شبکه فاضلاب ندارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر فقط ۸۰ متر مکعب پساب وارد تصفیه خانه شهر ماهنشان می‎شود وتصفیه خانه با این ظرفیت نمی‎تواند کار کند و باید در طول شبانه روز، حدود ۵۰۰ متر مکعب پساب وارد این تصفیه خانه شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت:  این تصفیه خانه بسیار مجهز بوده اما حتی ادارات شهرستان ماهنشان هم به شبکه فاضلاب متصل نشده‎اند.

جزء قاسمی تاکید کرد: استفاده از آب برای بالا رفتن حجم پساب، یکی از راهکارهای فعال شدن تصفیه خانه ماهنشان است و اما این روش‎ها موقت است و تنها ۴۰۰ فقره انشعاب در شهر ماهنشان نصب شده و ۲۲۰ فقره از این انشعابات هم از شبکه فاضلاب استفاده می‎‏کنند.

وی افزود: متاسفانه در استان زنجان هم استقبال از وصل انشعاب فاضلاب شهری هم آن طور که باید خوب نیست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان تصریح کرد:  اطلاع رسانی‌های لازم برای اتصال به شبکه فاضلاب در شهر ماهنشان صورت گرفته وانشعاب آب و فاضلاب ملزوم یکدیگر هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان  گفت:۷۱۰ هزار نفر در ۲۱ شهر استان زنجان تحت پوشش این شرکت  هستند و عمده تامین آب شرب مورد نیاز این افراد از طریق سفره‎های زیرزمینی صورت می‎گیرد.

جزء قاسمی یادآورشد: استان زنجان دارای پنج آزمایشگاه شامل آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفیت آب استان، میکروبی ابهر، میکروبی خدابنده، آزمایشگاه فاضلاب ماهنشان و آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب زنجان است.