معماری بومی اردبیل به لحاظ صرفه جویی در انرژی مورد توجه قرار گیرد
معماری بومی اردبیل به لحاظ صرفه جویی در انرژی مورد توجه قرار گیرد

میر محمد سید هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در معماری تاریخی و حتی آثار باستانی به جا مانده موارد متعددی از صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان ها مشاهده می شود. وی با تاکید به اینکه معماری تاریخی به مراتب بیشتر از ساخت و ساز های فعلی به سردسیر و گرم سیر […]

میر محمد سید هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در معماری تاریخی و حتی آثار باستانی به جا مانده موارد متعددی از صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان ها مشاهده می شود.

وی با تاکید به اینکه معماری تاریخی به مراتب بیشتر از ساخت و ساز های فعلی به سردسیر و گرم سیر بودن مناطق توجه داشت، اضافه کرد: امروز در مبحث ۱۹ مجددا به الزامات هماهنگی ساختمان با اقلیم تاکید می شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: متاسفانه انبوه سازان و اغلب سازندگان بی توجه به مقوله مبحث ۱۹ هستند و مشاهده می شود که بسیاری از مفاد آن مورد بی توجهی است.

سید هاشمی تاکید کرد: این در حالی است که برخی هزینه های جزئی در هنگام ساخت و ساز بعدها می تواند موجب صرفه جویی قابل توجه هزینه ها در طول عمر ساختمان شود.

وی افزود: رعایت ملزومات هماهنگی ساختمان با اقلیم بسیاری از هزینه های بعدی ساختمان ها را کاهش می دهد و این مقوله امروز در ساخت و سازها به ویژه در مناطق سردسیری مانند اردبیل مورد تاکید است.