رئیس دانشگاه: دولت یازدهم در ایجاد فضای آزاد برای دانشجویان نگاه فراجناحی دارد
رئیس دانشگاه: دولت یازدهم در ایجاد فضای آزاد برای دانشجویان نگاه فراجناحی دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، رحیم حب نقی روز سه شنبه در مجمع سالیانه کانون فرهنگی اساتید با تاکید بر اینکه دین در بستر آزادی رشد می کند، اظهار کرد: ایجاد فضای تک صدایی بزرگترین آسیب را به اعتقادات و دین وارد می کند.وی با اشاره به نهفته شدن دین در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، رحیم حب نقی روز سه شنبه در مجمع سالیانه کانون فرهنگی اساتید با تاکید بر اینکه دین در بستر آزادی رشد می کند، اظهار کرد: ایجاد فضای تک صدایی بزرگترین آسیب را به اعتقادات و دین وارد می کند.
وی با اشاره به نهفته شدن دین در وجود انسان ها، افزود: با ایجاد فضای بسته و غیرعقلانی نمی شود کار فرهنگی انجام داد و دین را باید با تبیین درست در وجود انسان ها بیدار کرد.
حب نقی با تاکید بر ضرورت وابسته نبودن کانون فرهنگی اساتید به احزاب و جناح های سیاسی، گفت: سازمان های مردم نهاد باید بار اصلی رسالت فرهنگی جامعه را عهده دار بوده و درگیر برخی حاشیه ها نشوند. .
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا در ادامه این مجمع، انتخابات شورای مرکزی کانون فرهنگی اساتید برگزار شد و هادی گودرزی از دانشکده علوم، جواد بهمنش از دانشکده کشاورزی، سیدمحمد هاشمی از دانشکده دامپزشکی، حسین شوکتی از دانشکده فنی و مهندسی، بهمن نزهت از دانشکده ادبیات، امید حسین زاده از دانشکده منابع طبیعی، اکبر نوری حبشی از دانشکده تربیت بدنی، مسعود مهام از دانشکده دامپزشکی و ولی علی میرزالو از دانشکده فنی و مهندسی به عنوان اعضای اصلی و هاشم هادی از دانشکده کشاورزی و ابراهیم عزیزی از دانشکده ادبیات به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
کانون فرهنگی اساتید از سال ۱۳۹۵ شمسی در راستای ایجاد فضایی مناسب برای حضور فعالانه و مفید اساتید، رشد و شکوفایی استعدادها، نقد و ارائه راهکارهای مناسب در جهت تعالی سطح فرهنگی و مذهبی دانشگاهیان، فعالیت خود را بر مبنای چهار ارکان مجمع عمومی، شورای مرکزی، کمیته های اجرایی و شورای دانشکده ها در غالب کمیته های تعلیم و تربیت، تحقیقات، مناسبت ها- مراسم و امور خیریه، اردوها، امور فرهنگی خانواده های اساتید و کارکنان، پشتیبانی و تدارکات آغاز کرده است.
۱۶ هزار و ۸۲۶ دانشجو در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه ۸۷ رشته تحصیلی با گرایش های مختلف و بیش از ۴۸۷ عضو هیات علمی دارد.
۳۲۱۴/۳۰۷۲
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی