محکومیت‌های مالی به معضل زندان‌های اردبیل تبدیل شده است
محکومیت‌های مالی به معضل زندان‌های اردبیل تبدیل شده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صفر نیازی ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در محکومیت کیفری می‌توان مجازات جایگزین اعمال کرد اما در محکومیت‌های مالی مجازات جایگزین نداریم. وی افزود: این در حالی است که در محکومیت‌های مالی افراد به دلایل ناخواسته گرفتار می‌شوند و از جمله موضوعاتی چون […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صفر نیازی ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در محکومیت کیفری می‌توان مجازات جایگزین اعمال کرد اما در محکومیت‌های مالی مجازات جایگزین نداریم.

وی افزود: این در حالی است که در محکومیت‌های مالی افراد به دلایل ناخواسته گرفتار می‌شوند و از جمله موضوعاتی چون تصادفات، مهریه و مواردی از این دست منجر به زندانی شدن فرد شده است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اردبیل تأکید کرد: تعداد زندانی مالی به حدی افزایش یافته که  حتی در راهروهای زندان جایی برای تردد وجود ندارد و زندانیان به صورت کتابی می‌خوابند.

نیازی متذکر شد: بسیاری از زندانیان مالی به دلیل میزان بدهی قادر به پرداخت بدهی خود نیستند و لازم است خیرین در این خصوص مساعدت کنند.

وی ماه رمضان و جشن گلریزان را فرصت مطلوبی برای حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد دانست و گفت: بی‌شک ثواب این اقدام در این دنیا و آخرت ماندگار است.