جرایم مالی در اردبیل رو به افزایش است
جرایم مالی در اردبیل رو به افزایش است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مراد فتحی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل تصریح کرد: بعد از جرایم مواد مخدر، جرایم مالی دومین رتبه را در زندان‌های استان دارد. وی افزود: در کل استان ۶۲۵ زندانی جرایم مالی و در خود اردبیل ۳۲۵ زندانی جرایم مالی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مراد فتحی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل تصریح کرد: بعد از جرایم مواد مخدر، جرایم مالی دومین رتبه را در زندان‌های استان دارد.

وی افزود: در کل استان ۶۲۵ زندانی جرایم مالی و در خود اردبیل ۳۲۵ زندانی جرایم مالی داریم که رقم قابل‌توجهی را شامل می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تأکید کرد: هر چند برای برقراری نظم قوه قهریه لازم است اما هیچ‌کس فرد زندانی را قبول ندارد و این در حالی است که زندانی مالی به دلایل ناخواسته زندانی شده است.

فتحی تأکید کرد: متأسفانه نمونه‌هایی از زندانی شدن به دلیل دیه تصادفات، چک برگشتی و مهریه مشاهده می‌شود که هر چند به لحاظ قانونی جرم است اما جرمی ناخواسته بوده و به صورت عمدی فرد دست به آن نمی‌زند.

وی با اشاره به برگزاری سالانه جشن گلریزان در ماه رمضان اضافه کرد: سال گذشته ۲۶۶ زندانی مالی با بدهکاری ۹ میلیارد تومانی آزاد شدند که ۷۵۰ میلیون تومان از آن توسط خیرین تأمین شده بود.

مدیرکل زندان‌های استان تأکید کرد: امسال نیز توقع ما حمایت از زندانیان مالی است که برخی وضعیت مالی و معیشتی مطلوبی نیز ندارند و نیازمند کمک خیرین هستند.