نتیجه انتخابات شورای شهر اردبیل تغییر نکرد/ فضا سیاسی نماند
نتیجه انتخابات شورای شهر اردبیل تغییر نکرد/ فضا سیاسی نماند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جواد زنجانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل تصریح کرد:  مردم اردبیل حضور چشمگیری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا داشتند. وی افزود: با این وجود به دلیل عدم هماهنگی نتایج انتخابات قبل از شمارش تمامی صندوق‌ها اعلام […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جواد زنجانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل تصریح کرد:  مردم اردبیل حضور چشمگیری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا داشتند.

وی افزود: با این وجود به دلیل عدم هماهنگی نتایج انتخابات قبل از شمارش تمامی صندوق‌ها اعلام شد و این مهم موجب شد شائبه‌ای ایجاد شده و برخی معترض نتایج شوند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با اذعان به اینکه قانون به تمامی نامزدها حق اعتراض داده است، اضافه کرد: در هیچ دوره ای از انتخابات اردبیل صندوق‌ها بازشماری نشده بود اما در پاسخ به مطالبه نامزدها، پنج درصد صندوق‌ها بازشماری شد.

زنجانی به اشاره به برخی مغایرت‌های جزئی اضافه کرد: این میزان مغایرت با توجه به اینکه حجم عملیات شمارش زیاد بوده و خطای انسانی دور از ذهن نیست، قابل‌قبول است.

به گفته فرماندار اردبیل با این وجود میزان مغایرت‌ها به حدی نبود که در نتیجه انتخابات تغییری ایجاد کند و ما بازشماری را به صورت راست آزمایی با تأکید به آرای اعضای اصلی و علی‌البدل منتخب انجام دادیم که در نهایت مشخص شد، تغییری ایجاد نشده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی نامزدهای معترض به دروغ و تهمت مواردی را طرح می‌کنند و برخی به دنبال تسویه‌حساب‌های قدیمی هستند در حالی که در شعبات رأی‌گیری امکان تخلف سازمان‌یافته  حتی از صفر کمتر بود و هیچ کدام از اتهامات مبنی بر دست‌کاری در آرا صحت ندارد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل متذکر شد: برخی عنوان می‌کنند تعداد آرا یا تعداد رأی نفرات اول بسیار بالا است در حالی که در این دوره ۸۰ هزار رأی بیشتر در صندوق انداخته شده است.

وی افزود: شهروندان اردبیلی که به صورت میانگین یک یا دو نام را در دوره قبل در صندوق انداخته بودند در این دوره نام سه یا چهار نفر را نوشته‌اند.

زنجانی با بیان اینکه اگر فردی رأی نیاورده به دلیل کمتر دیده شدن و کمتر شناخته شدن است و برخی نیز باید خود علت عدم رأی آوردن را بررسی کنند، اضافه کرد: مسیر مردم‌سالاری پرهزینه است و لازم است با احترام به نتیجه انتخابات به قوانین تمکین کنیم.

وی افزود: ابقا فضای سیاسی به نفع و صلاح کشور و مردم نیست و تقابل و خنثی کردن انرژی‌ها در بازی‌های سیاسی اقدام مثبتی نخواهد بود.

فرماندار اردبیل تأکید کرد: مشارکت نزدیک به ۷۴ درصدی مردم اردبیل در انتخابات ستودنی است و از ۲۴۰ هزار رأی در انتخابات ریاست جمهوری، ۳۰۰ هزار رأی در شهرستان و از ۱۸۵ هزار رأی در انتخابات شوراها به ۲۵۰ هزار رأی رسیده‌ایم که افزایش مشارکت‌ها را نشان می‌دهد.

وی به ضرورت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی تأکید کرد و گفت: انتخابات الکترونیکی موجب می‌شود که ظن و گمان به سیستم و افراد به حداقل برسد.

به گفته رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل امروز لازم است تمامی حوزه‌ها و امکانات بسیج شده و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب برای توسعه استان و کشور به کار گرفته شود.