۱۲۰ مرکز آموزش مهارتی غیردولتی در استان زنجان فعالیت دارند
۱۲۰ مرکز آموزش مهارتی غیردولتی در استان زنجان فعالیت دارند

به گزاشر خبرنگار مهر، محمدرضا انصاری ظهر چهارشنبه در دیدار استاندار زنجان با کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان، افزود: تعهدات آموزش مهارتی استان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر-ساعت بوده که با تلاش های صورت گرفته این میزان به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت رسیده است. وی با […]

به گزاشر خبرنگار مهر، محمدرضا انصاری ظهر چهارشنبه در دیدار استاندار زنجان با کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان، افزود: تعهدات آموزش مهارتی استان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر-ساعت بوده که با تلاش های صورت گرفته این میزان به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه چهار گروه هدف برای آموزش های مهارتی وجود دارد، ادامه داد: آموزش مهارتی برای دانشجویان، شاغلین بنگاه های اقتصادی، کاروزان شهری و روستایی گروه های هدف آموزشی را تشکیل می دهند که مراکز آموزش فنی و حرفه ای به آن ها خدمات متنوع آموزشی را ارائه می دهند.

مدیر کل فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان  با اشاره به فعالیت مراکز آموزشی سیار برای ارائه خدمات به نقاط روستایی، گفت: این مراکز خدمات آموزشی مورد نیاز برای زندانیان و سکونتگاه های غیررسمی را نیز ارائه می کنند که موجب توزیع و گسترش خدمات آموزش مهارتی به نقاط مختلف می شود.

انصاری از انجام یک طرح مشترک برای نیازسنجی آموزش مهارتی در استان خبر داد و گفت: طرح مشترکی با دانشگاه زنجان برای نیازسنجی آموزش های مهارتی آغاز کردیم که می تواند طرح موفق با خروجی اثرگذار برای رویکردهای آموزش مهارتی استان باشد.

وی  با اشاره به ارائه خدمات به سکونتگاه های غیررسمی و معتادان بهبود یافته، افزود: این برنامه های آموزشی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی انجام می شود و در شرایط فعلی ۱۶ تیم آموزشی نیز در زندان های زنجان و ابهر آموزش مهارتی ارائه می کنند.  

انصاری از دو طرح جدید برای آموزش های مهارتی خبر داد و گفت: طرح کارورزی آموزش های مهارتی برای دانشجویان و کارآموزی در محیط کار در شرف ابلاغ از طرف مرکز بوده که در آینده عملیاتی می شود.

مدیر کل فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: ۱۲۰ مرکز آموزش مهارتی غیردولتی در استان زنجان فعالیت دارند.

انصاری با بیان ۱۴ مرکز آموزش مهارتی بخش دولتی در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: این ۱۴ مرکز در هشت شهرستان فعال بوده و یکی از مراکز به صورت جوار دانشگاهی با پنج کارگاه مهارت های آموزشی را ارئه می کند.

وی با بیان اینکه یک مرکز آموزشی نیز در جوار واحدهای تولیدی است، افزود: این مرکز در جوار کارخانه ایران ترانسفو بوده و محوز احداث یک مرکز بین کارگاهی نیز گرفته شده که در جوار شرکت تسکو خواهد بود.

مدیر کل فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان از آموزش ۷۰۰ حرفه آموزشی طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۴ گروه آموزشی دارای بیش از ۵ هزار زیر رشته هستند که ۷۰۰ حرفه آموزشی در سال گذشته برای کارآموزان ارائه شده که این آموزش ها در ۱۱۴ کارگاه آموزشی و در ۱۴ مرکز ارائه شده است.