شاهراه‌های ارتباطی اردبیل توسعه می‌یابد
شاهراه‌های ارتباطی اردبیل توسعه می‌یابد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محبوب حیدری بعدازظهر چهارشنبه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: پروژه‌های تعریف شده اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی در حوزه‌های راه، بازآفرینی شهری و مسکن تعریف شده است. وی افزود: در بخش راه پروژه‌های شاخصی چه با اعتبارات ملی و چه با […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محبوب حیدری بعدازظهر چهارشنبه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: پروژه‌های تعریف شده اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی در حوزه‌های راه، بازآفرینی شهری و مسکن تعریف شده است.

وی افزود: در بخش راه پروژه‌های شاخصی چه با اعتبارات ملی و چه با اعتبارات استانی در دست اجرا است که تحول قابل‌توجهی را در استان رقم خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: از جمله اجرای باند دوم اردبیل- فیروزآباد که پنج کیلومتر از آن با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان برای سال جاری پیش بینی شده است.

حیدری تصریح کرد: اجرای ۱۰ کیلومتر از باند دوم اردبیل- مشگین شهر نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی به بهسازی راه اصلی جلفا، اصلاندوز- پارس‌آباد- بیله سوار اشاره کرد و گفت: کل طول پروژه ۱۱۰ کیلومتر است که تعریض و لکه‌گیری آن انجام شده و ۱۵ کیلومتر با هفت میلیارد تومان در سال جاری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به بهسازی و بازیافت سرد محور خلخال- اسالم با طول ۱۶ کیلومتر اشاره کرد و افزود: چهار کیلومتر انجام شده، شش کیلومتر در سال جاری و شش کیلومتر در سال آینده اجرا خواهد شد.

حیدری با اشاره به درخواست هفت میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در سال جاری متذکر شد: بهسازی راه اصلی رضی- امیر کندی که به طول ۴۶ کیلومتر است نیز به میزان ۱۰ کیلومتر باقی مانده و تا پایان فصل کاری امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان و در سال آینده نیز ۱۰ میلیارد تومان درخواست شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین به اجرای راه اصلی خلخال- فیروزآباد اشاره کرد و گفت: شش کیلومتر از کمربندی در حال اجرا است.

حیدری افزود: در پروژه راه کریق- آرموداق نیز هشت کیلومتر باقی مانده که چهار کیلومتر امسال و چهار کیلومتر سال آینده اجرا می‌شود و در مجموع ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی همچنین به اجرای جاده گردشگری شال- ماجولان اشاره کرد و گفت: تا پایان ماه رمضان عملیات آسفالت‌ریزی این جاده آغاز شده، ۱۰ کیلومتر در سال جاری و ۱۰ کیلومتر سال آینده اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بخشی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی راه را آسفالت راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار عنوان کرد و گفت: در استان اردبیل ۱۵۰ کیلومتر به این منظور باقی مانده که امسال اجرای بخشی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در دستور کار است.